Overslaan en naar de inhoud gaan

Reed Elsevier blijft bij winstverwachting

Uitgever Reed Elsevier handhaaft zijn winstprognose voor 2002, ondanks de economische teruggang. Dat betekent dat de winst per
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reed Elsevier voegt er wel aan toe dat het resultaat kan worden gedrukt door de sterke euro ten opzichte van de dollar. In mindere mate geldt dit ook voor het Britse pond. De economische malaise heeft dit jaar bij het informatieconcern vooral een negatief effect op de vakbladen. Daar blijft het moeilijk gaan door tegenvallende advertentie-inkomsten.

related partner content for mobile comes here

Volgens Reed Elsevier zijn er nog geen tekenen dat de situatie verbetert. Ook het bedrijfsonderdeel dat zich bezighoudt met het organiseren van congressen heeft last van de economische tegenwind. Bij Science & Medical heeft de uitgeverij de omzet zien groeien. Bij Legal ziet het concern het steeds iets beter gaan. Bij Educatie denkt Reed Elsevier dat de omzet in 2002 gelijk blijft. Hiermee doet deze tak het beter dan de markt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in