Overslaan en naar de inhoud gaan

Radioreclame ten dode opgeschreven?

Vandaag hoorde ik op radio 538 voor het eerst zelfs de DJ klagen over de eigen reclameblokken! Met name de verhalen over een sterretje in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vandaag hoorde ik op radio 538 voor het eerst zelfs de DJ klagen over de eigen reclameblokken! Met name de verhalen over een sterretje in de ruit (Carglass), de luidruchtige en moesten het ontgelden. Opvallend genoeg zijn dit ook de enige reclames die ik zelf de afgelopen tijd gehoord heb en die enige irritatie hebben opgewekt.

related partner content for mobile comes here

Is het toevallig dat we dezelfde reclames hebben gehoord, zijn er nu al een tijdje maar 3 echt opvallende radioreclames of zijn er misschien steeds minder verschillende adverteerders die warm lopen voor radioreclame als marketingkanaal?

De totale besteding aan radioreclame blijft in ieder geval stijgen als je mag geloven. Harde cijfers over de diversiteit ontbreken vooralsnog.

Verder was de uitspraak van de DJ aanleiding voor een rondje in de aloude discussie: is het nou mooi meegenomen aandacht voor de adverteerder dat zelfs de DJ zijn irritatie uitspreekt, of zitten er ook negatieve kanten aan bekend staan als irritant? Wat mij betreft in ieder geval de felicitaties aan de makers: met de Top of Mind Awareness zit het waarschijnlijk de komende tijd nog wel goed!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in