Radioreclame ten dode opgeschreven?


Vandaag hoorde ik op radio 538 voor het eerst zelfs de DJ klagen over de eigen reclameblokken! Met name de verhalen over een sterretje in de ruit (Carglass), de luidruchtige 1888 campagne en "Tring Tring" De Fietsspecialist moesten het ontgelden. Opvallend genoeg zijn dit ook de enige reclames die ik zelf de afgelopen tijd gehoord heb en die enige irritatie hebben opgewekt.
Is het toevallig dat we dezelfde reclames hebben gehoord, zijn er nu al een tijdje maar 3 echt opvallende radioreclames of zijn er misschien steeds minder verschillende adverteerders die warm lopen voor radioreclame als marketingkanaal?
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe totale besteding aan radioreclame blijft in ieder geval stijgen als je de cijfers mag geloven. Harde cijfers over de diversiteit ontbreken vooralsnog.
Verder was de uitspraak van de DJ aanleiding voor een rondje in de aloude discussie: is het nou mooi meegenomen aandacht voor de adverteerder dat zelfs de DJ zijn irritatie uitspreekt, of zitten er ook negatieve kanten aan bekend staan als irritant? Wat mij betreft in ieder geval de felicitaties aan de makers: met de Top of Mind Awareness zit het waarschijnlijk de komende tijd nog wel goed!
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid