'Procedure consumentengeschil moet simpeler'
Het kabinet moet haast maken met de invoering van een snellere procedure voor geschillen tussen consumenten en ondernemers.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Een commissie van de Sociaal- Economische Raad heeft het kabinet daartoe dinsdag toe opgeroepen. In een brief aan minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie en minister Maxime Verhagen van Economische Zaken wijst de commissie erop al in 2007 voorstellen te hebben uitgewerkt. Maar er is nog steeds geen procedure voor eenvoudige zaken.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Inmiddels liggen er voorstellen van het kabinet voor besparingen op de gefinancierde rechtsbijstand en het kostendekkend maken van griffierechten. Die kunnen de toegang tot de rechter beïnvloeden, aldus de SER-commissie. Daarom knelt het uitblijven van een simpele procedure steeds meer.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron± ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid