Overslaan en naar de inhoud gaan

Onrust over mogelijke overgang KLO naar Intomart

Bij de afdeling Kijk- en LuisterOnderzoek van de NOS is grote onrust ontstaan over de mogelijke overgang naar het onderzoeksbureau…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De afdeling, die het kijk- en luistergedrag in Nederland bijhoudt, maakt volgens de NOS structureel verlies. Volgens de omroep horen de werkzaamheden niet bij de kerntaken van de NOS. Als er overeenstemming komt, gaat de afdeling na oktober naar Intomart. De NOS denkt dat er met de voorgenomen overgang een sterke marktpartij ontstaat op het gebied van mediaonderzoek. Bij de afdeling werken twintig mensen in vaste dienst. Verder maakt de afdeling gebruik van ongeveer 120 freelance enquêteurs. De vakbonden zijn over de verhuisplannen op de hoogte gesteld en hebben inmiddels hun bezorgdheid uitgesproken. ‘De afdeling hoort in principe bij de NOS. Die krijgt 1,3 miljard gulden (bijna 600 miljoen euro) per jaar van het Rijk voor een aantal diensten en daar hoort Kijk- en LuisterOnderzoek ook bij. Het is zeer specialistisch werk waar veel kennis voor nodig is', zegt een woordvoerder van FNV KIEM. Volgens hem bespaart de NOS met de overgang circa 300.000 euro. Volgende week overlegt het personeel met de bonden (ANP).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in