Overslaan en naar de inhoud gaan

Online adverteerders moeten campagnes aanpassen

De bestedingen aan advertenties op internet zullen groeien naar zes biljoen euro’s, oftewel 5% van alle advertentiebestedingen, in 2005.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Internet-adverteerders moeten bureaus en media aanzetten tot integratieve scenario’s en nieuwe meetmethoden voor advertenties, die een afspiegeling zijn van het gedrag van de consument die gebruik maakt van verschillende media.

related partner content for mobile comes here

‘De uitdaging van het integreren van offline en online campagnes gaat vergezeld van de opkomst van nieuwe interactieve middelen zoals mobiele telefoons en TV set-top boxen, die allemaal strijden om dezelfde aandacht van de consument en hetzelfde budget van de adverteerder", aldus analist Diana Janssen van Forrester. ‘Marketeers moeten gebruik maken van de meer ambitieuze, bundelende structuur van digitale marketing en hun doelstellingen, rollen en meetmethoden opnieuw definieren rondom interactieve scenario’s die ontworpen zijn voor cross-channel consumentenervaringen. Om volledig gebruik te kunnen maken van interactiviteit, moeten marketeers af van de traditionele advertentiecampagnes die gekarakteriseerd worden door eenrichtingsverkeer, één tijdstip en one-size-fits-all. In plaats daarvan moeten marketeers interactieve scenario’s ontwikkelen die passen in interactieve media.’

Interactieve scenario’s vereisen teams die samenwerken door het hele bedrijf heen, over de traditionele grenzen van communicatie, direct marketing, verkoop en customer service heen. Marketeers moeten het net gebruiken om advertentie-effectiviteit te meten tijdens alle fasen van de interactieve scenario’s, van het creëren van awareness tot en met customer service.

Forrester adviseert dat marketeers niet alleen onderhandelen over CPM’s, maar ook kritisch kijken hoe ze gemeten worden. Ook moeten ze toegang krijgen tot login en traffic audits die worden uitgevoerd door derde partijen, zoals het Britse ABC. Ze moeten hun deals baseren op nieuwe, meer toegespitste meetmethoden dan alleen doorklik-aantallen en verkoop.

Marketeers moeten het creatieve proces toevertrouwen aan daarin gespecialiseerde leveranciers. Grote bureau’s zullen de productie en distributie coördineren. Tenslotte zullen online bureaus samenwerken met marketeers om advertenties in verschillende formaten te produceren.

Voor het rapport ‘Rewriting Online Ads’ sprak Forrester met 31 grote adverteerders en met 28 online media- en reclamebureaus.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in