Online adverteerders moeten campagnes aanpassen
Internet-adverteerders moeten bureaus en media aanzetten tot integratieve scenario’s en nieuwe meetmethoden voor advertenties, die een afspiegeling zijn van het gedrag van de consument die gebruik maakt van verschillende media.
‘De uitdaging van het integreren van offline en online campagnes gaat vergezeld van de opkomst van nieuwe interactieve middelen zoals mobiele telefoons en TV set-top boxen, die allemaal strijden om dezelfde aandacht van de consument en hetzelfde budget van de adverteerder", aldus analist Diana Janssen van Forrester. ‘Marketeers moeten gebruik maken van de meer ambitieuze, bundelende structuur van digitale marketing en hun doelstellingen, rollen en meetmethoden opnieuw definieren rondom interactieve scenario’s die ontworpen zijn voor cross-channel consumentenervaringen. Om volledig gebruik te kunnen maken van interactiviteit, moeten marketeers af van de traditionele advertentiecampagnes die gekarakteriseerd worden door eenrichtingsverkeer, één tijdstip en one-size-fits-all. In plaats daarvan moeten marketeers interactieve scenario’s ontwikkelen die passen in interactieve media.’
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaInteractieve scenario’s vereisen teams die samenwerken door het hele bedrijf heen, over de traditionele grenzen van communicatie, direct marketing, verkoop en customer service heen. Marketeers moeten het net gebruiken om advertentie-effectiviteit te meten tijdens alle fasen van de interactieve scenario’s, van het creëren van awareness tot en met customer service.
Forrester adviseert dat marketeers niet alleen onderhandelen over CPM’s, maar ook kritisch kijken hoe ze gemeten worden. Ook moeten ze toegang krijgen tot login en traffic audits die worden uitgevoerd door derde partijen, zoals het Britse ABC. Ze moeten hun deals baseren op nieuwe, meer toegespitste meetmethoden dan alleen doorklik-aantallen en verkoop.
Marketeers moeten het creatieve proces toevertrouwen aan daarin gespecialiseerde leveranciers. Grote bureau’s zullen de productie en distributie coördineren. Tenslotte zullen online bureaus samenwerken met marketeers om advertenties in verschillende formaten te produceren.
Voor het rapport ‘Rewriting Online Ads’ sprak Forrester met 31 grote adverteerders en met 28 online media- en reclamebureaus.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid