Overslaan en naar de inhoud gaan

NS en MiCompany finalisten voor prestigieuze wetenschapsprijs

NS werd in 2011 geconfronteerd met een grote daling van de consumententevredenheid en vroeg aan datascience-bedrijf MiCompany om dit te…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Dit resulteerde in een grootschalig data-driven en wetenschappelijk project over de determinanten van consumententevredenheid bij de NS, en de ontwikkeling van voorspellende modellen De resultaten van dit project zijn geselecteerd om mee te dingen naar de prestigieuze .

related partner content for mobile comes here

Het project met de naam ‘An Analytical Based Service Monitor and Improvement System for the National Dutch Railways: A Big Data Approach. Joost Bosma (NS), Martin Heijnsbroek (MIcompany and Peter Verhoef (RuG/FEB)’ heeft concurrentie van andere finalisten als MIT, Stanford University en de London Business School, met cases over E-bay en de World Bank. Vrijdag 17 juni wordt de winnaar bekend gemaakt op de in Shanghai.

De finalisten op een rij:

  • “Building Optimized and Hyperlocal Product Assortments: A Nonparametric Choice Approach” by Vivek F. Farias (Massachusetts Institute of Technology), Srikanth Jagabathula (New York University), and Devavrat Shah (Massachusetts Institute of Technology).
  • “Managing Advertising Campaigns for New Product Launches in the Automobile Industry: An Application at Mercedes-Benz” by Marc Fischer (University of Cologne and University of Technology Sydney).
  • “An Analytical Based Service Monitor and Improvement System for the National Dutch Railways: A Big Data Approach” by Joost Bosma (National Dutch Railways), Martin Heijnsbroek (MIcompany), and Peter C. Verhoef (University of Groningen, Customer Insights Center).
  • “Consumer Heterogeneity and Paid Search Effectiveness: A Large Scale Field Experiment” Thomas Blake (eBay Research Labs), Chris Nosko (University of Chicago and eBay Research Labs), and Steven Tadelis (UC Berkeley and eBay Research Labs).
  • “The Impact of Marketing Skills on Business Growth, Prosperity, and Survival: Insights from a Randomized Controlled Trial in Collaboration with the World Bank” by Stephen Anderson-Macdonald (Stanford University), Rajesh Chandy (London Business School), and Bilal Zia (World Bank).

De jury bestaat uit John Roberts (voorzitter), Dominique Hanssens (ISMS), Bernd Skiera (EMAC), Earl Taylor (MSI), K. Sudhir (Marketing Science) en Steve Cohen (Industrie).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in