Nieuw thuisshirt N.E.C. dankzij co-design
Op initiatief van N.E.C., kledingsponsor JAKO en fansite NECTODAY.nl werd gekeken hoe supporters betrokken konden worden bij de totstandkoming van het nieuwe thuisshirt. Begin november riep voetbalclub N.E.C. daarom haar eigen supporters op om een ontwerp te maken voor het nieuwe shirt. Ook werd gevraagd om mee te denken over de tekst voor in de kraag van het nieuwe thuisshirt.
Stemmen was mogelijk via de eigen Facebook-pagina van N.E.C. Om ook supporters die geen Facebook hadden mee te laten stemmen, konden deze supporters hun keuze ook persoonlijk bij de receptie van het stadion doorgegeven. Met name sociale media hebben dus een belangrijke rol gespeeld bij deze actie.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisEen selectiecommissie (bestaande uit o.a. een speler van de a-selectie, een oud-voetballer en een fashion expert) selecteerde uit meer dan 230 inzendingen de beste vijf ontwerpen. Deze werden gepubliceerd op onder andere de eigen website, in de lokale media en op sociale media. Op deze manier konden de eigen supporters een belangrijke stem krijgen bij de keuze van het nieuwe shirt en kraagtekst.
Uiteindelijk is de keuze gevallen op een shirt waarbij de binding met Nijmegen een centrale positie inneemt. Duidelijk zichtbaar op de voorzijde van het shirt staat namelijk de Nijmeegse skyline afgebeeld.
Deze bijzondere samenwerking met de eigen supporters past in het beleid van de club om ook via social media te communiceren met de achterban. In een onderzoek van het PR-bureau LEWIS PR naar de social media netwerken van eredivisieclubs neemt N.E.C. een vierde plek in achter de traditionele top 3 (Ajax, PSV en Feyenoord).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid