Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw thuisshirt N.E.C. dankzij co-design

Gisteravond is tijdens de wedstrijd N.E.C. – VVV Venlo het nieuwe thuisshirt 2012/2013 van N.E.C. gepresenteerd. Bijzonder is het feit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op initiatief van N.E.C., kledingsponsor JAKO en fansite NECTODAY.nl werd gekeken hoe supporters betrokken konden worden bij de totstandkoming van het nieuwe thuisshirt. Begin november riep voetbalclub N.E.C. daarom haar eigen supporters op om een ontwerp te maken voor het nieuwe shirt. Ook werd gevraagd om mee te denken over de tekst voor in de kraag van het nieuwe thuisshirt.

related partner content for mobile comes here

Stemmen was mogelijk via de eigen Facebook-pagina van N.E.C. Om ook supporters die geen Facebook hadden mee te laten stemmen, konden deze supporters hun keuze ook persoonlijk bij de receptie van het stadion doorgegeven. Met name sociale media hebben dus een belangrijke rol gespeeld bij deze actie.

Een selectiecommissie (bestaande uit o.a. een speler van de a-selectie, een oud-voetballer en een fashion expert) selecteerde uit meer dan 230 inzendingen de beste vijf ontwerpen. Deze werden gepubliceerd op onder andere de eigen website, in de lokale media en op sociale media. Op deze manier konden de eigen supporters een belangrijke stem krijgen bij de keuze van het nieuwe shirt en kraagtekst.

Uiteindelijk is de keuze gevallen op een shirt waarbij de binding met Nijmegen een centrale positie inneemt. Duidelijk zichtbaar op de voorzijde van het shirt staat namelijk de Nijmeegse skyline afgebeeld.

Deze bijzondere samenwerking met de eigen supporters past in het beleid van de club om ook via social media te communiceren met de achterban. In een onderzoek van het PR-bureau LEWIS PR naar de social media netwerken van eredivisieclubs neemt N.E.C. een vierde plek in achter de traditionele top 3 (Ajax, PSV en Feyenoord).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in