Overslaan en naar de inhoud gaan

Niet alleen blijft Twitter rode cijfers schrijven, ook de omzetgroei valt stil

De omzet van Twitter groeide in het laatste kwartaal van 2016 met slechts 1 procent.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Twitter blijft verlies maken, maar nu valt de omzetgroei ook nog stil. Vorig jaar wist het socialmediaconcerns zijn omzet maar nauwelijks te verhogen ten opzichte van een jaar eerder: + 1 procent. Daarmee kwam de omzet uit op 717 miljoen dollar.

related partner content for mobile comes here

De inkomsten uit Twitter-advertenties namen licht af en het bedrijf leed een fors zwaarder nettoverlies dan in dezelfde periode een jaar eerder: 167 miljoen dollar in plaats van 90 miljoen dollar.

Het aantal maandelijks actieve gebruikers van Twitter groeide vorig kwartaal naar 319 miljoen. Dat waren er 2 miljoen meer dan een kwartaal eerder. Het bedrijf probeert een groter publiek te bereiken met videodiensten, terwijl het een uitstroom van gebruikers probeert te voorkomen door beledigingen, bedreigingen en misbruik van accounts aan te pakken.

De bescheiden groei van het aantal gebruikers voldeed aan de verwachtingen van kenners van het bedrijf. De omzet viel echter tegen.

In heel 2016 steeg de omzet van Twitter met 14 procent, naar 2,5 miljard dollar. Net als een jaar eerder telde het nettoverlies op tot circa een half miljard dollar.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in