Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlander vindt Harry Potter-merchandising te commercieel

De Nederlandse bevolking toont zich kritisch over de merchandising rond Harry Potter. Zes op de tien Nederlanders vindt de rage veel te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook al is december de cadeaumaand; slechts 10 procent van de Nederlandse bevolking heeft een Harry Potter-artikel gekocht of is dat nog van plan te doen. Vier op de tien Nederlanders verwacht zelfs dat de Harry Potter rage snel weer voorbij is.

related partner content for mobile comes here

Inmiddels kent 4 op de 5 Nederlanders van 15 jaar en ouder Harry Potter. Onder 6 tot 17-jarigen is de bekendheid zelfs 90 procent. Ondanks de hoge bekendheid heeft slechts 15 procent van de Nederlanders van 15 jaar en ouder een of meerdere boeken gelezen van Harry Potter. Onder kinderen tussen 6 tot 17 jaar is dit percentage hoger; van deze groep heeft 37 procent een of meerdere boeken van Harry Potter gelezen. Van degenen die een boek van Harry Potter in bezit hebben, heeft de helft het boek onlangs pas gekocht.Iets meer dan een derde van de Nederlandse bevolking overweegt om de film ‘Harry Potter en de steen der wijzen’ te gaan zien of heeft deze al gezien. Dit zijn vooral mensen met kinderen in de leeftijd van 6-17 jaar. Maar ook van de mensen zonder kinderen wil een derde de film gaan bekijken.

Harry Potter blijkt duidelijk een rage te zijn die niet alleen voor kinderen is. 90 procent van de Nederlandse bevolking is het dan ook oneens met de stelling ‘Harry Potter is alleen geschikt voor kinderen’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in