Overslaan en naar de inhoud gaan

Merk blijven op internet

Stelt internet werkelijk zulke revolutionair andere eisen aan merken, zoals Web-ontwerpers graag prediken? Nauwelijks, zo blijkt uit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Merkenwetten en -technieken gelden ook op internet. Ook op internet betekent de goede merknaam tegelijkertijd een concurrentievoordeel en een verplichting. Merken moeten hun optreden, prestaties en producten, ook op het Web, zélf bepalen en overeenkomstig het beeld dat van het merk bestaat doorvoeren. Ook online moeten klanten rond merken worden verzameld. Uit deze fundamentele inzichten vloeien andere, belangrijke regels voor merken op internet voort.

related partner content for mobile comes here

Bijvoorbeeld: internet is geen vrijbrief om af te wijken van merkrichtlijnen, omdat het medium ‘zo anders’ is. Merken moeten ook op internet onderscheidend zijn en hun optreden zélf bepalen. Ze moeten zich niet laten verleiden tot idiote afkortingen, niet-functionele Webkunstjes of zich ineens jong gedragen omdat het medium jong is. Een belangrijke gewetensvraag is: zou ik elders hetzelfde doen? Designer Joop! zou in zijn luxe shops nooit low-budget recepten verspreiden. Waarom op zijn website dan wel? <#FONT SIZE=1>(marketing journal, 2/2000)<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in