Overslaan en naar de inhoud gaan

(Live campagne) 1%Club zet trouwe leden persoonlijk in het zonnetje

Retentiemarketing en loyaliteitsprogramma's, er is al veel over geschreven. 'Persoonlijk' is hierin een altijd terugkomende factor: ken…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Retentiemarketing en loyaliteitsprogramma's, er is al . 'Persoonlijk' is hierin een altijd terugkomende factor: ken je als organisatie ook écht je klant? De in Nederland opgerichte 1%Club (een online crowdfundingplatform dat mensen met slimme ideeën in ontwikkelingslanden verbindt met mensen, geld en kennis) speelt hier op in met een speciale campagne voor trouwe leden.

related partner content for mobile comes here

Vorig jaar deden ze dat ook al trouwens, toen bedankte de organisatie nog iedere donateur met een . En ook dit jaar vullen ze hun loyaliteitscampagne weer op een originele manier in. Leden van het eerste uur werden vorige week verrast met een bezoekje, waarbij ze letterlijk in het zonnetje werden gezet. En gezien het weer vorige week was dat een welkome verrassing.

Suzanne van Straaten (marketingmanager 1%Club) licht toe: ‘We willen onze trouwe leden persoonlijk bedanken voor hun support. We zetten ze , om ze te bedanken voor hun steun voor onze projecten. Zo gingen we op pad om een aantal van onze meest trouwe leden te verrassen. , op het werk of op welke plek ze op dat moment ook waren. Met de mobiele studio hebben we direct een fotoshoot met ze gedaan.’

Een selecte groep van 'trouwe leden', ongeveer 5 procent, van de 1%Club-community, zijn vandaag uitgenodigd om ze te trakteren op zo’n zelfde zonnige fotoshoot, maar dan op het kantoor in Amsterdam. Van Straaten: ‘Vandaag staat dus de hele dag de deur open om mensen te ontvangen en ze flink in het zonnetje te zetten.’

Alle andere mensen die projecten hebben gesteund, worden overigens niet vergeten. De hele dag gaat het 1%Club-team, inclusief vrijwilligers, schrijven: ansichtkaarten en borden. De borden worden gebruikt in foto's waar de naam en gesteunde projecten op getoond worden. De foto's worden 1-op-1 naar de betreffende leden gestuurd.

Uiteraard worden de foto’s direct geupload naar een zodat de online community de voortgang kan volgen.

Van Straaten: ‘Offline doen we dit met ansichtkaarten: als online platform vinden we het belangrijk om niet alleen online in contact te staan met onze community. De hele week schrijven we ansichtkaarten met een persoonlijk bedankje erop.'

Livestream 31 mei
Het hele proces is vanmiddag en vanavond, tussen 13.00 en 20.00 uur, live te volgen via een livestream:

Watch from at livestream.com

Op de wil 1%Club meer mensen activeren ook 'trouw lid' te worden door maandelijks projecten te steunen. Een bedankje wordt ook dan in het vooruitzicht gesteld, Persoonlijk, uiteraard...

update:
De resultaten na een dag campagne voeren op 31 mei: 409 ansichtkaarten verstuurd, 398 bedankfoto's verstuurd per mail en 35 1%LEDEN kwamen langs op het kantoor van 1%^Club, voor een zonnige fotoshoot.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in