(Live campagne) 1%Club zet trouwe leden persoonlijk in het zonnetje
Retentiemarketing en loyaliteitsprogramma's, er is al veel over geschreven. 'Persoonlijk' is hierin een altijd terugkomende factor: ken je als organisatie ook écht je klant? De in Nederland opgerichte 1%Club (een online crowdfundingplatform dat mensen met slimme ideeën in ontwikkelingslanden verbindt met mensen, geld en kennis) speelt hier op in met een speciale campagne voor trouwe leden.
Vorig jaar deden ze dat ook al trouwens, toen bedankte de organisatie nog iedere donateur met een persoonlijke video. En ook dit jaar vullen ze hun loyaliteitscampagne weer op een originele manier in. Leden van het eerste uur werden vorige week verrast met een bezoekje, waarbij ze letterlijk in het zonnetje werden gezet. En gezien het weer vorige week was dat een welkome verrassing.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaSuzanne van Straaten (marketingmanager 1%Club) licht toe: ‘We willen onze trouwe leden persoonlijk bedanken voor hun support. We zetten ze letterlijk in het zonnetje, om ze te bedanken voor hun steun voor onze projecten. Zo gingen we op pad om een aantal van onze meest trouwe leden te verrassen. Thuis, op het werk of op welke plek ze op dat moment ook waren. Met de mobiele studio hebben we direct een fotoshoot met ze gedaan.’
Een selecte groep van 'trouwe leden', ongeveer 5 procent, van de 1%Club-community, zijn vandaag uitgenodigd om ze te trakteren op zo’n zelfde zonnige fotoshoot, maar dan op het kantoor in Amsterdam. Van Straaten: ‘Vandaag staat dus de hele dag de deur open om mensen te ontvangen en ze flink in het zonnetje te zetten.’
Alle andere mensen die projecten hebben gesteund, worden overigens niet vergeten. De hele dag gaat het 1%Club-team, inclusief vrijwilligers, schrijven: ansichtkaarten en borden. De borden worden gebruikt in foto's waar de naam en gesteunde projecten op getoond worden. De foto's worden 1-op-1 naar de betreffende leden gestuurd.
Uiteraard worden de foto’s direct geupload naar een Facebook album, zodat de online community de voortgang kan volgen.
Van Straaten: ‘Offline doen we dit met ansichtkaarten: als online platform vinden we het belangrijk om niet alleen online in contact te staan met onze community. De hele week schrijven we ansichtkaarten met een persoonlijk bedankje erop.'
Livestream 31 mei
Het hele proces is vanmiddag en vanavond, tussen 13.00 en 20.00 uur, live te volgen via een livestream:
Watch live streaming video from 1percentclub at livestream.com
Op de homepage wil 1%Club meer mensen activeren ook 'trouw lid' te worden door maandelijks projecten te steunen. Een bedankje wordt ook dan in het vooruitzicht gesteld, Persoonlijk, uiteraard...
update:
De resultaten na een dag campagne voeren op 31 mei: 409 ansichtkaarten verstuurd, 398 bedankfoto's verstuurd per mail en 35 1%LEDEN kwamen langs op het kantoor van 1%^Club, voor een zonnige fotoshoot.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid