Lay’s fancommunity op Facebook
Binnen een speciaal ontwikkelde tool op de Facebookpagina van Lay’s, Lay’s Superfans, mogen fans van Lay’s structureel met het merk meedenken over onder andere nieuwe producten en campagnes.
Fans die Lay’s via Facebook gaan volgen, krijgen de eretitel ‘superfans’ mee. Met die titel krijgen ze toegang tot de speciale fancommunity en kunnen ze het fanspel spelen, een interactief spel spelen om te kijken wie de grootste fan is. In het spel kunnen fans echter ook op verschillende manieren meedenken en meepraten met Lay’s.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaDoor actief bij te dragen aan de community en goede input te leveren, worden fans beloond met digitale Flippo’s, punten en virtuele chips. Punten bepalen de rang van de fan, van Pieper tot Held. Virtuele chips zijn in te wisselen tegen bijzondere Lay’s producten of ervaringen zoals een fabrieksbezoek of een onbereikbare smaak uit het buitenland.
Maak de Smaak
Lay’s wil met deze trajecten doorlopend ‘engagement’ ontwikkelen. In 2010 maakte Lay’s de eerste stap met de “Maak de Smaak” campagne. Uit meer dan 680.000 smaakinzendingen kreeg de nieuwe smaak Lay’s Patatje Joppie toen een plek op het supermarktschap. Joppie is voor Lay’s nu de derde tot vierde SKU, qua omzet gelijk aan Cheese-Onion.
De Lay’s fan community is nu een maand live en heeft al voor een toename van 2000 fans, veel goede ideeën en een uitzonderlijke groei in activiteit gezorgd op de fanpage (van 1 procent naar ruim 8 procent actieve fans), aldus Lay’s.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid