Overslaan en naar de inhoud gaan

Lay’s fancommunity op Facebook

Lay’s heeft samen met engagementbureau Fanminds een online platform ontwikkeld voor fans van het chipsmerk.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Binnen een speciaal ontwikkelde tool op de van Lay’s, , mogen fans van Lay’s structureel met het merk meedenken over onder andere nieuwe producten en campagnes.

related partner content for mobile comes here

Fans die Lay’s via Facebook gaan volgen, krijgen de eretitel ‘superfans’ mee. Met die titel krijgen ze toegang tot de speciale fancommunity en kunnen ze het fanspel spelen, een interactief spel spelen om te kijken wie de grootste fan is. In het spel kunnen fans echter ook op verschillende manieren meedenken en meepraten met Lay’s.

Door actief bij te dragen aan de community en goede input te leveren, worden fans beloond met digitale Flippo’s, punten en virtuele chips. Punten bepalen de rang van de fan, van Pieper tot Held. Virtuele chips zijn in te wisselen tegen bijzondere Lay’s producten of ervaringen zoals een fabrieksbezoek of een onbereikbare smaak uit het buitenland.

Maak de Smaak
Lay’s wil met deze trajecten doorlopend ‘engagement’ ontwikkelen. In 2010 maakte Lay’s de eerste stap met de “Maak de Smaak” campagne. Uit meer dan 680.000 smaakinzendingen kreeg de nieuwe smaak Lay’s Patatje Joppie toen een plek op het supermarktschap. Joppie is voor Lay’s nu de derde tot vierde SKU, qua omzet gelijk aan Cheese-Onion.

De Lay’s fan community is nu een maand live en heeft al voor een toename van 2000 fans, veel goede ideeën en een uitzonderlijke groei in activiteit gezorgd op de fanpage (van 1 procent naar ruim 8 procent actieve fans), aldus Lay’s.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in