Overslaan en naar de inhoud gaan

In België praten de reclameborden

De Belgische vestiging van Ogilvy heeft voor Ford vanochtend een aantal sprekende affiches geplaatst op de grotere treinstations.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Belgische vestiging van Ogilvy heeft voor Ford vanochtend een aantal sprekende affiches op de grotere treinstations.

related partner content for mobile comes here

De borden staat er van 20 tot 28 september en daarmee zorgen Ford en Ogilvy naar eigen zeggen voor een wereldprimeur.

Eén week lang, tijdens de piekuren, 'doet Ford mirakels' in de grootste stations. Een, op het eerste gezicht klassieke affiche met het gezicht van een man, komt plots tot leven.

Het personage knippert met de ogen, de neus gaat omhoog, een lach verschijnt... en de voorbijganger wordt toegesproken door het personage op het reclamebord, een verborgen acteur.

Deze acteur kan via onzichtbare luidsprekers, een verborgen camera en een joystick converseren met de voorbijganger van het reclamebord.

De stunt maakt deel uit van de najaarspromotiecampagne voor Ford. De opzet is om het publiek te prikkelen, reacties uit te lokken en hen te animeren en amuseren, zegt Ogilvy.

Tegelijk roept de uiting op om de nieuwste aanbiedingen van Ford te ontdekken op www.forddoetmirakels.be.

Op de site kun je ook de hele week lang de reacties van het publiek live observeren. Via dezelfde site kun je sprekende e-cards versturen met beelden van de campagne.

De campagne wordt ondersteund met een tv-commercial (20 september tot 8 oktober),
radiospots (20 tot 28 september), abri's en posters bij de Ford dealers.

Vorig jaar ontwikkelde Ogilvy voor de Ford Fiesta een interactieve affiche met scorebord, de zogenaamde 'Ford Fiesta flippercampagne'. Voorbijgangers konden toen deelnemen aan een wedstrijd door sms'jes te sturen.

De actie werd opgepikt door bloggers overal ter wereld.

Het aantal bezoeken aan de Ford website lag toen erg hoog en de verkoop haalde het hoogste niveau in tien maanden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in