Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe het Rijksmuseum de online ticketverkoop omhoog brengt van 30 naar 80 procent

Marjolijn Meynen bedacht er een strategie voor.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het marketingbeleid van het Rijksmuseum geldt als zeer innovatief binnen de traditionele museumwereld. Het MoMa neemt bij zijn nieuwe strategie het Rijksmuseum als voorbeeld, en het museum staat onder museumprofessionals wereldwijd op de 5e plek van “most admired brands”. Die positie werd binnen een jaar bereikt.

related partner content for mobile comes here

De drie belangrijkste successen na heropening: het bezoekersaantal van 2,5 miljoen, de internationale merkpositie en het aantal Rijksstudio-deelnemers (waar bezoekers hun eigen online collectie kunnen samenstellen): maar liefst 180.000 na 1 jaar, waar gerekend was op 5000.

Meynen noemt als drivers voor het succes de consistente merkbenadering, een bruikbare segmentering, een zeer actief persbeleid en een sterke internal branding.

De toekomst ziet er dan ook rooskleurig uit. Maar hoe nu verder? 1 van de speerpunten: de online ticketverkoop omhoog brengen van 30 naar 80 procent. Marketing- en communicatiemanager Marjolijn Meynen vertelt over de marketing- en communicatiestrategie, dinsdag 15 september op het hoofdpodium van Adfo Live.

Kom ook naar , 15 en 16 september.

Met ruim 100 verschillende sessies in twee dagen komen op Adfo Live alle onderwerpen voorbij die het werk van de marcomprof sterk gaan beïnvloeden, vandaag en morgen. Social pr, customer journey, digital engagement, marketingtechnology…

Meer weten over ? Ga naar de site en .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in