Overslaan en naar de inhoud gaan

Herstel tv-markt in tweede helft 2013 ingezet

De tv-omzet kruipt voorzichtig uit het dal en kwam in de tweede helft van 2013 weer in de groene cijfers.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In totaal kwamen de netto bestedingen voor tv-reclame in 2013 echter wel nog uit op een daling van 3 procent met 933 miljoen euro. Dat blijkt uit het van SPOT. 2014 verwacht SPOT af te sluiten met een groei aan tv-bestedingen van 3 tot 4 procent.

related partner content for mobile comes here

Ten opzichte van 2012 zijn de netto tv-bestedingen aan spot in 2013 gedaald met 1,7 procent van 846 miljoen euro naar 832 miljoen euro. De ontwikkeling van de netto tv-bestedingen geeft een positief beeld. In het tweede halfjaar van vorig jaar noteerde de omzet aan spot een groei van 1,2 procent en bedroeg 436 miljoen euro.

In 2013 werd ruim 101 miljoen euro aan non-spot gespendeerd. Ten opzichte van het jaar daarvoor werd hier 12,7 procent minder aan uitgegeven. Omdat non-spot advertising vaak voor een langere periode wordt vastgelegd, reageert zij minder snel op economische trends. In tijden van economische recessie concentreren adverteerders hun budgeten eerder op spot.

Netto tv-bestedingen (in miljoenen euro’s voor aftrek bureaucommissie)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in