Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken wint Reputation Award 2002

Heineken scoort het beste in de Reputation Quotient (RQ), een grootschalig onderzoek (5.356 respondenten) dat de reputatie meet van de 30…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Heineken, in 2001 nog op een vierde positie, heeft zich op zeer overtuigende wijze ontwikkeld. Dit jaar haalde Heineken de hoogste score op vijf van de zes dimensies: financiële performance, producten en diensten, organisatie als werkgever, emotionele aantrekkelijkheid en mens en maatschappij. Op de dimensie visie en leiderschap eindigde het bedrijf op een tweede plaats achter Microsoft.

related partner content for mobile comes here

De top 5 van organisaties met een goede reputatie is als volgt opgebouwd:

RQ top 5:

1 Heieneken

2 Ahold

3 Unilever

4 Microsoft

5 Ikea

De RQ-studie heeft voorts opgeleverd dat de dimensies emotionele aantrekkelijkheid en financiële performance aan invloed hebben afgenomen. Daarentegen is de dimensie visie en leiderschap belangrijker geworden. Mogelijk is de positieve ontwikkeling die KPN heeft doorgemaakt (grootste stijging in RQ-score) hieruit te verklaren.

De Reputation Award is een initiatief van Bikker Euro RSCG, Blauw Research en de Reputation Institute.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in