Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken wil 50 pct meer vrouwen in top

Heineken Nederland wil zich inzetten voor een betere mix van mannen en vrouwen in het topmanagement.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarvoor werd het Charter Talent naar de Top getekend. Heineken stelt zich ten doel dat over vijf jaar het aantal vrouwen in het midden- en topmanagement met 50 pct is gegroeid. Bij afdelingen als Human Resources en Marketing zijn er bij Heineken vrouwen in managementposities, maar afdelingen als Finance en Productie blijven achter.

related partner content for mobile comes here

Philip de Ridder, algemeen directeur Heineken Nederland: “Begin 2009 hebben wij diversiteit actief opgepakt. Het onderwerp staat bij ons hoog op de agenda. Ik heb concrete stappen aangekondigd die ervoor gaan zorgen dat Heineken Nederland over vijf jaar 50 pct meer vrouwen in het management heeft. Onder meer wordt diversiteit een beoordelingscriterium voor managers en daarmee een integraal onderdeel van onze bedrijfsdoelstellingen.'

Tot nu toe komen de Charterondertekenaars merendeels uit branches als de dienstensector en de overheid. Esther Raats-Coster, directeur Talent naar de Top: 'Met de ondertekening door Heineken, als eerste in de sector Fast Moving Consumer Goods, maakt Talent naar de Top duidelijk dat man en vrouw diversiteit voor bedrijven in alle sectoren hoog op de agenda staat. Heineken neemt hiermee een voorbeeldrol waarbij naar verwachting vele andere organisaties zullen volgen.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in