Heineken wil 50 pct meer vrouwen in top
Daarvoor werd het Charter Talent naar de Top getekend. Heineken stelt zich ten doel dat over vijf jaar het aantal vrouwen in het midden- en topmanagement met 50 pct is gegroeid. Bij afdelingen als Human Resources en Marketing zijn er bij Heineken vrouwen in managementposities, maar afdelingen als Finance en Productie blijven achter.
Philip de Ridder, algemeen directeur Heineken Nederland: “Begin 2009 hebben wij diversiteit actief opgepakt. Het onderwerp staat bij ons hoog op de agenda. Ik heb concrete stappen aangekondigd die ervoor gaan zorgen dat Heineken Nederland over vijf jaar 50 pct meer vrouwen in het management heeft. Onder meer wordt diversiteit een beoordelingscriterium voor managers en daarmee een integraal onderdeel van onze bedrijfsdoelstellingen.'
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaTot nu toe komen de Charterondertekenaars merendeels uit branches als de dienstensector en de overheid. Esther Raats-Coster, directeur Talent naar de Top: 'Met de ondertekening door Heineken, als eerste in de sector Fast Moving Consumer Goods, maakt Talent naar de Top duidelijk dat man en vrouw diversiteit voor bedrijven in alle sectoren hoog op de agenda staat. Heineken neemt hiermee een voorbeeldrol waarbij naar verwachting vele andere organisaties zullen volgen.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid