
Waar Heineken de afgelopen jaren met zijn merk Amstel op het groepsgevoel mikte, lijktGrolsch de boot te hebben gemist. Met een nieuwe reclamecampagne wil Grolsch zich dekomende maanden opnieuw profileren.
Grolsch wil zijn marktaandeel in Nederland verhogen door zich te richten op de'samendrinkende' bierconsumenten. De individualistische reclames hebben de bierdrinkers ophet verkeerde been gezet, benadrukt de van Philips afkomstige Grolsch-baas.
Vacatures
Marketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeAllround Communicatieadviseur (28-32 uur)
CTGBContent Creative- RTL Tonight
Banijay Benelux.comEen grotere zichtbaarheid in de kroegen en restaurants past ook bij het nieuwe imago. Deinvesteringen in de horeca zullen over heel 2004 ruim het dubbele zijn van vorig jaar. Dit jaarsteekt Grolsch 17,5 miljoen euro in de horeca tegen 7,3 miljoen in 2003.
Naast een verkeerde reclamestrategie heeft Grolsch ook te lijden gehad van de nasleep vanvuurwerkramp in Enschede, de bouw van de nieuwe brouwerij in Boekelo en de terugloop van devraag naar grote bierflessen. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee