Overslaan en naar de inhoud gaan

Grolsch wil nieuw imago

Het roer bij de Enschedese bierbrouwer Grolsch moet om. De nieuwe bestuursvoorziter Ab Pasman wil het bedrijf een nieuw imago aanmeten. "De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Waar Heineken de afgelopen jaren met zijn merk Amstel op het groepsgevoel mikte, lijktGrolsch de boot te hebben gemist. Met een nieuwe reclamecampagne wil Grolsch zich dekomende maanden opnieuw profileren.

related partner content for mobile comes here

Grolsch wil zijn marktaandeel in Nederland verhogen door zich te richten op de'samendrinkende' bierconsumenten. De individualistische reclames hebben de bierdrinkers ophet verkeerde been gezet, benadrukt de van Philips afkomstige Grolsch-baas.

Een grotere zichtbaarheid in de kroegen en restaurants past ook bij het nieuwe imago. Deinvesteringen in de horeca zullen over heel 2004 ruim het dubbele zijn van vorig jaar. Dit jaarsteekt Grolsch 17,5 miljoen euro in de horeca tegen 7,3 miljoen in 2003.

Naast een verkeerde reclamestrategie heeft Grolsch ook te lijden gehad van de nasleep vanvuurwerkramp in Enschede, de bouw van de nieuwe brouwerij in Boekelo en de terugloop van devraag naar grote bierflessen. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in