Overslaan en naar de inhoud gaan

Groei Reed Elsevier zet door

Reed Elsevier heeft zijn resultaten afgelopen jaar verbeterd en verwacht dit in 2014 door te kunnen trekken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Brits-Nederlandse bedrijf boekte vorig jaar een omzet van 7,1 miljard euro. De opbrengsten waren daarmee 1 procent lager dan een jaar eerder. Gecorrigeerd voor onder meer wisselkoerseffecten ontstond echter een kleine plus. De aangepaste operationele winst groeide op die basis met 5 procent, tot 1,75 miljard pond (2,1 miljard euro). De nettowinst steeg met 66 miljoen pond tot 1,1 miljard pond (1,3 miljard euro).

related partner content for mobile comes here

De trends van vorig jaar zetten volgens Reed Elsevier voorlopig door. Het bedrijf verwacht daarom dat de onderliggende opbrengsten en winst dit jaar opnieuw kunnen groeien, vooral door investeringen in de bestaande organisatie. Eventuele acquisities zullen kleinschalig zijn en worden onverminderd gericht op het versterken van de autonome groei, gaf bestuursvoorzitter Erik Engstrom aan.

De topman deed geen uitspraken over de verwachte mate van groei in 2014. Hij gaf wel aan dat de vooruitzichten momenteel sterke gelijkenis vertonen met die van een jaar geleden.

Bron: AFN.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in