Overslaan en naar de inhoud gaan

Floriade 2012 krijgt opgefrist imago

De Floriade 2012 in de regio Venlo wil af van het ‘stoffige’ imago van de vorige twee Tuinbouwtentoonstellingen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

"Het merk Floriade is aan een opfrisbeurt toe." Dat zei voorzitter Nico Koomen van de Nederlandse Tuinbouwraad dinsdag in Venlo tijdens de presentatie van de toekomstplannen door de organisatie van Floriade 2012.

related partner content for mobile comes here

De komende Floriade wil leren van de tegenvallende resultaten van de vorige in de Haarlemmermeer in 2002. Die trok met 2,3 miljoen bezoekers veel minder belangstellenden dan verwacht en maakte een miljoenenverlies. Bovendien viel de media-aandacht tegen. Daarom wil Floriade 2012 allereerst projecten organiseren die veel aandacht van de media trekken. Media-aandacht is immers gratis publiciteit, aldus de organisatie.

Waar de vorige Floriades vooral een ouder publiek trokken, mikt de Floriade 2012 met name op jonge gezinnen. Om veel publiek te lokken, overweegt de organisatie de bouw van een grote outlet-store, waar op de Floriade gestalde producten goedkoop verkrijgbaar zijn. Daarnaast komt er een proeverij in bourgondische stijl en wordt gedacht aan een kinderboerderij met sprookjesbos. De organisatie probeert ook de World Jamboree 2012 plaats te laten vinden op het Floriadeterrein. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in