Floriade 2012 krijgt opgefrist imago
"Het merk Floriade is aan een opfrisbeurt toe." Dat zei voorzitter Nico Koomen van de Nederlandse Tuinbouwraad dinsdag in Venlo tijdens de presentatie van de toekomstplannen door de organisatie van Floriade 2012.
De komende Floriade wil leren van de tegenvallende resultaten van de vorige in de Haarlemmermeer in 2002. Die trok met 2,3 miljoen bezoekers veel minder belangstellenden dan verwacht en maakte een miljoenenverlies. Bovendien viel de media-aandacht tegen. Daarom wil Floriade 2012 allereerst projecten organiseren die veel aandacht van de media trekken. Media-aandacht is immers gratis publiciteit, aldus de organisatie.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaWaar de vorige Floriades vooral een ouder publiek trokken, mikt de Floriade 2012 met name op jonge gezinnen. Om veel publiek te lokken, overweegt de organisatie de bouw van een grote outlet-store, waar op de Floriade gestalde producten goedkoop verkrijgbaar zijn. Daarnaast komt er een proeverij in bourgondische stijl en wordt gedacht aan een kinderboerderij met sprookjesbos. De organisatie probeert ook de World Jamboree 2012 plaats te laten vinden op het Floriadeterrein. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid