Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Eenvoudig’ gezondheidslogo FNLI

Voedingsfabrikanten willen een sectorbreed etiket, waarin in een oogopslag te zien is hoeveel energie de maaltijd, snack of frisdrank bevat.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Branchevereniging FNLI komt nog deze maand met het nieuwe 'eenvoudige' gezondheidslogo, dat op de voorzijde van de verpakking komt, zo bevestigen bronnen rond deze organisatie.
Het etiket vormt volgens Het Financieele Dagblad onderdeel van een brede campagne van overheid en diverse maatschappelijke organisaties om het groeiende probleem van overgewicht en vetzucht te bestrijden.

related partner content for mobile comes here

Eensgezindheid over het logo is belangrijk. Albert Heijn kwam onlangs op eigen houtje met een gezondheidsetiket in de vorm van een klavertje. De industrie zag daar niets in. De FNLI noemde het logo te beperkt, doordat categorieën als sauzen, koeken en snoep ervan zijn uitgesloten.
Volgens Geraldine Huyssoon van de Consumentenbond heeft Albert Heijn met zijn klavertje de knuppel in het hoenderhok gegooid. 'Het bedrijf zag dat er niet al te veel gebeurde met etikettering. Het heeft ervoor gezorgd dat de FNLI nu met zijn logo komt.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in