‘Eenvoudig’ gezondheidslogo FNLI


Branchevereniging FNLI komt nog deze maand met het nieuwe 'eenvoudige' gezondheidslogo, dat op de voorzijde van de verpakking komt, zo bevestigen bronnen rond deze organisatie.
Het etiket vormt volgens Het Financieele Dagblad onderdeel van een brede campagne van overheid en diverse maatschappelijke organisaties om het groeiende probleem van overgewicht en vetzucht te bestrijden.
Eensgezindheid over het logo is belangrijk. Albert Heijn kwam onlangs op eigen houtje met een gezondheidsetiket in de vorm van een klavertje. De industrie zag daar niets in. De FNLI noemde het logo te beperkt, doordat categorieën als sauzen, koeken en snoep ervan zijn uitgesloten.
Volgens Geraldine Huyssoon van de Consumentenbond heeft Albert Heijn met zijn klavertje de knuppel in het hoenderhok gegooid. 'Het bedrijf zag dat er niet al te veel gebeurde met etikettering. Het heeft ervoor gezorgd dat de FNLI nu met zijn logo komt.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid