Overslaan en naar de inhoud gaan

De zijderoute

Fashionretailer Shanghai Tang verovert de harten en portemonnees van welgesteld China en de rest van de wereld.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Als dit de eeuw van China is, dan zou Shanghai Tang – China’s eerste luxe wereldmerk – wel eens het icoon van de eeuw kunnen worden. Na een valse start in onder andere New York (waar de eerste winkel op Madison Avenue over de kop ging) is het modemerk begonnen aan een opmars in steden als Parijs, Londen en Bangkok.

related partner content for mobile comes here

In eerste instantie richtte het zich op de groeiende groep Chinese consumenten die graag prestigieuze labels dragen en daar ook het geld voor hebben. Nu wordt de rest van de wereld bediend met een look die zowel authentiek Chinees als modern, internationaal en sophisticated is. Dat is balanceren op het scherpst van de snede: een beetje te veel Svarovski-ornamenten of een te hoog Suzie Wong-gehalte en het is gedaan met Shanghai Tang. De voortekenen zijn echter gunstig: de nieuwe vestiging aan Madison Avenue zag de inkomsten in 2005 met vijftig procent stijgen.
Bron: Management Today

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in