Overslaan en naar de inhoud gaan

De Propositiewinkel als marketingtool

Een heel mooi recent voorbeeld van een propositiewinkel is de Curve-ID winkel die Levi's een paar maanden in de Kalverstraat in Amsterdam…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Overigens zien we ook propositiewinkels die wél permanent gevestigd zijn.

related partner content for mobile comes here

De propositiewinkel met veelal een heel beperkt assortiment s een extentie van querilla en pop-up stores die we al enige jaren in het winkelbeeld zien en welke een ruimer assortiment voeren. Dit zijn winkels, veelal ook van merkfabrikanten, die voor enige maanden in een winkelstraat gevestigd worden en de aldaar shoppende consumenten wil attenderen op de komst van nieuwe winkels, collecties of anderzijds.

Propositiewinkels zijn een welkome "gast" voor vastgoedeigenaren. Door de recessie staan er beduidend meer winkelpanden (langer) leeg.Propositiewinkels brengen niet alleen huur maar voorkomen ook vandalisme en verpaupering van winkelstraten.
Propositiewinkels vormen daarmee een aansprekende nieuwe loot van marketingcommunicatie. De verwachting daarbij is dat er snel propositiebekendheid opgebouwd wordt en het zal het imago zeker ook ten goede komen. Omzet zal er ook gescoord worden, maar dat is niet de belangrijkste driver.
Een mooie nieuwe trend die zeker gaat groeien de komende jaren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in