Overslaan en naar de inhoud gaan

De Persgroep kiest Plastic Soup Foundation als goed doel Creative Press Challenge

De vierde editie van de Creative Press Challenge gaat van start.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De is een jaarlijks terugkerende wedstrijd voor de top van de Nederlandse reclamewereld. Het doel is om bij reclamemakers aandacht te vragen voor de puurheid van print als reclamemedium.

De opdracht voor de deelnemers is om hun beste printadvertentie van het jaar te maken door de identiteit van Plastic Soup Foundation te vangen in één pagina. ​De inzendingen worden in schetsvorm gemaakt, omdat de puurheid van het idee beoordeeld wordt. De drie beste ideeën worden geproduceerd. Uit deze top 3 kiest de vakjury uiteindelijk de winnaar. Het winnende werk wordt ingezonden naar Cannes en in de Volkskrant geplaatst met een exclusief interview met het winnende bureau.

related partner content for mobile comes here

Over Plastic Soup Foundation
Plastic Soup Foundation (PSF) is een non-profit organisatie die een halt wil toeroepen aan de toenemende plastic vervuiling van het maritieme milieu. PSF heeft als doel om te voorkomen dat meer plastic in de zee eindigt en dus ook in ons lichaam. Verandering op mondiaal niveau nodig is om dit te bereiken. De niet duurzame plasticproductie en -consumptie moet worden vervangen door een duurzaam systeem. Hier zet PSF zich voor in.

Dit jaar is gekozen voor PSF, omdat elke jury in Cannes het kan herkennen, meldt de Persgroep. &;Het is een actueel en relevant thema dat ons allemaal raakt, op een directere wijze dan we denken. Ook is het een uitdaging om juist voor een zo vaak besproken thema origineel werk te maken.&;

Willem-Albert Bol, Manager Marketing Advertising van de Persgroep: &;Relevant zijn voor de creatieve sector is als mediapartij een uitdaging. Met de drie eerdere edities van de Creative Press Challenge hebben we aangetoond hoeveel energie er vrijkomt als creatieven met print aan de slag gaan. Het gaat bij deze competitie namelijk over het beste creatieve werk en dat schept een band.&;

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in