
In plaats daarvan komt er voor de inhouse callcenters een nieuwe club die de Vereniging Contactcenters Nederland (VCN) gaat heten. De vereniging wil zich sterk maken voor de collectieve belangenbehartiging en een ‘branchebreed platform bieden voor overleg, kennisuitwisseling en ontmoeting’. De eerste vier leden zijn Ben Klantenservice, Teleprofs, Spangenberg Consultancy en Tele’train.
Het initiatief tot het opzetten van een nieuwe callcentervereniging komt volgens medeoprichter Joop Evers van Ben Klantenservice voort uit de beperkte taakstelling die de DDMA ‒ de nieuwe branchevereniging voor direct marketing ‒ voorstaat. Die wil zich vooral richten op het Infofilter-preferentiesysteem voor consumenten, de zelfreguleringcodes voor bedrijven en (beperkte) lobby. ‘Van specifieke belangenbehartiging voor contactcenters en een uitgebreide dienstverlening richting leden is geen sprake meer.’
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeFacilitaire contactcenters kunnen zich aansluiten bij de werkgeversorganisatie WGCC. Deze zal daartoe haar takenpakket verbreden en zich meer gaan toeleggen op het promoten van het businessconcept outsourcing en de aangesloten leden. VCN en WGCC zijn van plan om samen de Nederlandse Customer Contact Federatie op te richten, een platform voor overleg, uitwisseling van kennis en gezamenlijke activiteiten. ‘Met de vorming van VCN en samenwerking in federatievorm met WGCC lijkt de contactcentermarkt uiteindelijk toch dichter bij elkaar te komen. Een situatie waar we allen bij gebaat zijn’, aldus Bas Filippini van Tele’train.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee