Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumenten beslissen onbewust

Nieuwe inzichten zetten bestaande modellen van hoe consumenten beslissen op losse schroeven.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het beslissingsproces van consumenten is geen bewust proces, maar vindt veelal onbewust, niet-rationeel en op basis van emoties plaats. Evenmin bestaat het proces uit een aantal elkaar opvolgende stappen, zo-als het AIDA-model en moderne varianten daarop suggereren. Vaak wordt eerst een beslissing genomen (gewoonte-, impulsgedrag, op basis van aangeleerde vuistregels, verankerde kennis, associaties, emoties enzovoorts) waarna een gecomprimeerd aantal stappen volgt of tegelijkertijd plaatsvindt. Erkenning van dit soort inzichten is belangrijk. Immers, hoe realistischer marketeers zijn over de gecompliceerde wijze waarop mensen functioneren en beslissen, des te effectiever kunnen ze (koop)beslissingen beïnvloeden.

related partner content for mobile comes here

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in