Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument went snel aan minder zoete levensmiddelen

Volgens Hak is de 0% variant appelmoes binnen een jaar een verkoopsucces geworden.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Net als veel andere levensmiddelenproducenten, zet ook Hak de schouders onder het reduceren van het suikergehalte in levensmiddelen. In een bericht laat Hak weten dat de zogenaamde 0% variant, (geen toegevoegde suikers, geen kunstmatige zoetstoffen), die de Giessense groentefabrikant in 2014 op de markt bracht, op dit moment de best verkochte appelmoes in die categorie is. Hak: ‘De zelfbewuste consument lijkt snel te kunnen wennen aan de smaak met fors minder of helemaal geen toegevoegde suikers meer.’

related partner content for mobile comes here

'Home Made'
De fabrikant voert de productie van appelmoes zonder toegevoegde suikers in 2018 dan ook verder op. Hak breidde in 2017 de 0%-lijn al uit met een pot in gezinsformaat (710ml) en een compote. In 2018 volgen nog vier nieuwe introducties: in januari een 0% variant in een klein formaat pot en later drie producten in een nieuwe lijn Grove Appelmoes met wat Hak noemt, ‘een home made-karakter’. Aan die variant wordt ook geen suiker toegevoegd.

Compote
Volgens Hak waren toegevoegde suikers tot voor kort altijd nodig om tegemoet te komen aan de smaak van de consument. Directeur marketing & innovatie bij Hak, Nicole Freid: ‘De smaakperceptie van de consument verandert door de trend naar gezonder en minder suiker. En dat gaat zo hard dat we nieuwe innovaties met minder en helemaal geen suiker als fabrikant versneld doorvoeren vanaf 2018. De afgelopen 3 jaar voerde Hak de categorie appelmoes zonder toegevoegde suikers aan, met op dit moment een marktaandeel van 77 procent. Het segment verdrievoudigde in die tijd naar 2 miljoen euro en een aandeel van bijna 5 procent binnen totaal appelmoes en compote.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in