BVA-voorzitter stelt kinderreclame ter discussie


Letterlijk zegt Driessen vandaag in een interview in Adformatie: ‘Als je kinderen hebt en je kijkt wat er aan kinderreclame wordt uitgezonden, dan frons je je wenkbrauwen’ en ‘Het opwekken van agressie en gewelddadigheid in (kinder-)reclame zou niet moeten kunnen.’
Driessen is kritisch over de lobbyactiviteiten van de branche om een dreigend reclameverbod te neutraliseren. ‘De reactie van de politiek is een reactie op de realiteit. Dan kun je als BVA heel erg gaan lobbyen om dat tegen te gaan, maar je kunt ook je gedrag veranderen. Ik vind dat we zelf kritischer moeten zijn in relatie tot de moraliteit die (blijvend) veranderd is in de samenleving.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDriessen verwijst in zijn pleidooi naar de nieuwe mediawet, die eind dit jaar van kracht wordt en waarin een passage meldt dat bij algemene maatregel van bestuur regels gesteld kunnen worden over het plaatsen van reclame rond programma’s gericht op kinderen tot twaalf jaar.
Zie Adformatie voor het hele interview.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid