Overslaan en naar de inhoud gaan

BVA-voorzitter stelt kinderreclame ter discussie

Jan Driessen, de kersverse voorzitter van de BVA Bond van Adverteerders, vindt dat de reclamebranche haar verantwoordelijkheid zou moeten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Letterlijk zegt Driessen vandaag in een interview in Adformatie: ‘Als je kinderen hebt en je kijkt wat er aan kinderreclame wordt uitgezonden, dan frons je je wenkbrauwen’ en ‘Het opwekken van agressie en gewelddadigheid in (kinder-)reclame zou niet moeten kunnen.’

related partner content for mobile comes here

Driessen is kritisch over de lobbyactiviteiten van de branche om een dreigend reclameverbod te neutraliseren. ‘De reactie van de politiek is een reactie op de realiteit. Dan kun je als BVA heel erg gaan lobbyen om dat tegen te gaan, maar je kunt ook je gedrag veranderen. Ik vind dat we zelf kritischer moeten zijn in relatie tot de moraliteit die (blijvend) veranderd is in de samenleving.’

Driessen verwijst in zijn pleidooi naar de nieuwe mediawet, die eind dit jaar van kracht wordt en waarin een passage meldt dat bij algemene maatregel van bestuur regels gesteld kunnen worden over het plaatsen van reclame rond programma’s gericht op kinderen tot twaalf jaar.

Zie Adformatie voor het hele interview.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in