Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Breedband verandert internetgebruik sterk’

Breedband internet zorgt voor ‘een sterke verandering’ van het internetgebruik, zo valt te lezen in een omvangrijk onderzoek naar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gemak, sociaal contact en vermaak zijn de drie belangrijkste redenen om over te stappen naar breedband. De ruim 1,2 miljoen Nederlandse breedbandinternetters besteden meer tijd online en houden zich voornamelijk bezig met communiceren en informatie opzoeken, waarbij medische informatie veruit favoriet is, schrijft Emerce. Daarna volgt het deelnemen aan een community. Ook beeldmateriaal en muziek downloaden of bekijken/ beluisteren wordt door breedbandgebruikers vaker gedaan dan door surfers zonder breedband.

related partner content for mobile comes here

Het onderzoek 'Breedband en de Gebruiker 2003' is uitgevoerd door Dialogic Innovatie & Interactie. Opdrachtgevers voor de studie zijn onder meer het ministerie van Economische Zaken, Kenniswijk en VECAI. Voor het onderzoek is een online enquête gehouden onder ruim 2400 internetters, werd 29 mensen gevraagd een dagboek bij te houden en zijn ook 47 mensen gesproken tijdens 'gebruikersavonden'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in