Boek Dorrestein met advertentie


De advertentie is bedoeld voor ‘vrouwen in de overgang die last hebben van vaginale droogheid', aldus dagblad Trouw. Dorrestein zelf kwam met het idee, de uitgever benaderde de fabrikant.
De schrijfster noemt het nadrukkelijk een 'functionele' advertentie. ‘Er worden nauwelijks romans geschreven over vrouwen boven de vijftig en al helemaal niet over de overgang. Dat is nieuw, en zo'n advertentie is ook nooit eerder gedaan, naar ik weet. Ik wilde dat al langer. In mijn roman “Voor alles een dame” wordt bijna op iedere pagina wel een taart gebakken. Het leek me grappig om er een advertentie voor Boukjes bakmeel in te zetten, maar dat lukte toen niet.’
'Om je gek te lachen', vindt A. Goedbloed van BioClin de gratis publiciteit voor haar product. ‘Dat hele gebied ligt toch in de taboesfeer. Dan is het wel curieus dat een uitgever achterin een roman hiervoor adverteert. Maar de aandacht juich ik natuurlijk toe.’ Zij benadrukt dat de distributeur van Lubricare benaderd is door uitgeverij Contact, niet andersom.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid