Anti-roken-campagne Defacto effectief
De campagne is van de hand van het Rotterdamse bureau BVH en loopt al 3,5 jaar. In het begin was er veel kritiek op de campagne, die te hard werd genoemd. Er werden zelfs kamervragen gesteld en klachten bij de RCC ingediend.
Trudy Prins, Defacto-directeur, verwacht dat de campagne op termijn zal leiden tot een vermindering van het aantal rokende jongeren. ‘Het eerste teken hiervan is dat 61 pct van de jongeren tussen 12 en 16 jaar zegt zeker niet gaan roken.’ De campagne werd biji de afronding ervan op effectiviteit getest als onderdeel van de afspraken met de subsidiegever, het ministerie van VWS.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaMet name de tv-commercials zijn enorm aangeslagen bij de jongeren, aldus Defacto. Maar een serie andere mediumtypen werd ook ingeschakeld, inclusief onder meer programmasponsoring bij TMF en evenementen. De filmpjes sloten volgens Defacto prima aan op de belevingswereld van de jongeren. Zo’n 70 pct van de jongeren gaf aan de commercials te kennen en de gemiddelde waardering was hoog, een 7,4. ‘De uitspraak ‘... maar ik rook niet’ is sinds de start van de campagne in maart 1998 duidelijk ingeburgerd en wordt meer geassocieerd met stoer. Verder is het imago van niet-rokers op alle gemeten aspecten positiever dan dat van rokers’, aldus Defacto.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid