Overslaan en naar de inhoud gaan

Albert Heijn-actie voor KankerPreventieWeek

Aanstaande maandag 15 mei start de jaarlijkse voorlichtingscampagne, de KankerPreventieWeek, van het Wereld Kanker Onderzoek Fonds.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Thema van de derde editie van de KankerPreventieWeek is ‘Geef kanker geen kans’. Tijdens deze week vinden verschillende acties plaats om de Nederlandse bevolking op een positieve wijze ervan bewust te maken dat het risico op kanker verlaagd kan worden door gezonde voeding, lichaamsbeweging en een gezond gewicht. Supermarktketen Albert Heijn organiseert in het kader van de campagne samen met vijf fabrikanten een actie. Consumenten die in de week van 15 t/m 21 mei gezonde producten kopen bij Albert Heijn, leveren hiermee een bedrage aan stichting het Wereld Kanker Onderzoek Fonds. Albert Heijn en de fabrikanten hebben voor deze actie de krachten gebundeld. Ieder doneren zij 2,5% van de opbrengsten aan de stichting, in totaal 5%. Consumenten worden over de actie geïnformeerd via de AllerHande, de AH Bonus, en communicatie in de winkel.

related partner content for mobile comes here

Tijdens de KankerPreventieWeek roept het Wereld Kanker Onderzoek Fonds daarnaast de Nederlandse bevolking op zich aan te melden voor een digitaal voorlichtingsprogramma. Mensen kunnen zich opgeven via banners, die op diverse sites worden geplaatst, waaronder de eigen website van het fonds . Het programma houdt in dat de deelnemers gedurende twee maanden wekelijks een nieuwsbrief per e-mail ontvangen met richtlijnen en tips voor kankerpreventie.

Het Wereld Kanker Onderzoek Fonds is naar eigen zeggen de enige stichting in Nederland die zich specialiseert in de preventie van kanker door gezonde voeding en leefstijl. De stichting, die deel uit maakt van het internationale World Cancer Research Fund (WCRF) netwerk, heeft als doel mensen bewust te maken van het feit dat het risico op kanker met 30% tot 40% verlaagd kan worden door gezonde voeding en een daarbij behorende leefstijl. In dat kader past ook deze campagne.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in