Albert Heijn-actie voor KankerPreventieWeek


Thema van de derde editie van de KankerPreventieWeek is ‘Geef kanker geen kans’. Tijdens deze week vinden verschillende acties plaats om de Nederlandse bevolking op een positieve wijze ervan bewust te maken dat het risico op kanker verlaagd kan worden door gezonde voeding, lichaamsbeweging en een gezond gewicht. Supermarktketen Albert Heijn organiseert in het kader van de campagne samen met vijf fabrikanten een actie. Consumenten die in de week van 15 t/m 21 mei gezonde producten kopen bij Albert Heijn, leveren hiermee een bedrage aan stichting het Wereld Kanker Onderzoek Fonds. Albert Heijn en de fabrikanten hebben voor deze actie de krachten gebundeld. Ieder doneren zij 2,5% van de opbrengsten aan de stichting, in totaal 5%. Consumenten worden over de actie geïnformeerd via de AllerHande, de AH Bonus, www.ah.nl en communicatie in de winkel.
Tijdens de KankerPreventieWeek roept het Wereld Kanker Onderzoek Fonds daarnaast de Nederlandse bevolking op zich aan te melden voor een digitaal voorlichtingsprogramma. Mensen kunnen zich opgeven via banners, die op diverse sites worden geplaatst, waaronder de eigen website van het fonds www.wcrf.nl. Het programma houdt in dat de deelnemers gedurende twee maanden wekelijks een nieuwsbrief per e-mail ontvangen met richtlijnen en tips voor kankerpreventie.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet Wereld Kanker Onderzoek Fonds is naar eigen zeggen de enige stichting in Nederland die zich specialiseert in de preventie van kanker door gezonde voeding en leefstijl. De stichting, die deel uit maakt van het internationale World Cancer Research Fund (WCRF) netwerk, heeft als doel mensen bewust te maken van het feit dat het risico op kanker met 30% tot 40% verlaagd kan worden door gezonde voeding en een daarbij behorende leefstijl. In dat kader past ook deze campagne.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid