Adverteren op de winkelvloer


Floorboards zijn slijtvaste vloermatten met een standaard formaat van 62 x 89 centimeter, die strategisch geplaatst worden, direct voor schap met het geadverteerde product. Volgens de cijfers zouden ze kunnen leiden tot een verkoopstijging van 15 tot 30 procent in de campagneperiode.
Adverteerders kunnen kiezen voor een brede campagne, over meerdere kanalen en formules, of voor selectieve plaatsing in bijvoorbeeld één formule.
Bram Polak, directeur van Floorboards: ‘Fabrikanten van A-merken besteden vaak miljoenen euro’s aan traditionele media zoals radio, televisie, print en outdoor. Terwijl de druk op iedere media-euro toeneemt, komen adverteerders in toenemende mate tot het inzicht dat de meeste koopbeslissingen op de winkelvloer worden genomen. Hier zijn tot dusver heel weinig mogelijkheden om met de consument te communiceren. Het Floorboards netwerk biedt adverteerders voor het eerst de mogelijkheid om hun mediacampagne af te maken op de winkelvloer en te koppelen aan hun product in het schap.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn de eerste twee maanden, januari en februari, lopen inmiddels vier campagnes. Vanaf deze week zijn twee campagnes van L’Oréal Nederland te vinden in de winkels van DA. Floorboards verwacht zijn netwerk vanaf februari 2005 te kunnen uitbreiden met minstens één andere grote keten, waardoor het overgrote deel van het drogistenkanaal wordt gedekt. Daarnaast heeft één van de grootste supermarktketens van het land aangegeven geïnteresseerd te zijn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid