Overslaan en naar de inhoud gaan

Viral van de week: Kerst ontaardt in keiharde supermarkt fight bij onze oosterburen

Lidl deelt sneer uit naar concurrent Edeka
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Onlangs schreven we hier al over de nieuwe kerstcommercial van supermarktketen Edeka. De commercial speelt zich af in een toekomstige wereld waarin kunstmatige intelligentie de controle heeft overgenomen. Mensen leven teruggetrokken in de bossen en de robots beheersen de steden. Kerst speelt geen rol meer in het leven. Totdat één van van de robots een oude kerstfilm ontdekt en op zoek gaat naar dat waar het kerstfeest om draait: liefde. Payoff: zonder liefde is er geen kerstfeest. 

Een mooi verhaal natuurlijk. Maar nu komt concurrent Lidl met een parodie. Ook hierin spelen robots de hoofdrol, alleen dit keer van papier marché. Voor wie de boodschap nog niet heeft begrepen, geeft Lidl toelichting op sociale media: "Het is waar, zonder liefde is er geen feest. Maar wie zegt dat het duur moet zijn? Wij denken dat je mensen ook gelukkig kunt maken met een klein budget". Oftewel, die warme kerscommercial van Edeka is een staaltje geldsmijterij dat ten koste gaat van de consument!

related partner content for mobile comes here

 

 

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.


Lifehunters, gespecialiseerd in het bedenken, produceren en seeden van (branded & non-branded) video's, kiest wekelijks de viral van de week.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in