Overslaan en naar de inhoud gaan

Univé en IZZ hebben meest loyale klanten

Univé en IZZ hebben de meest loyale klanten van zorgverzekerend Nederland. Menzis en Agis staan onderaan.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de Loyaltymonitor Zorg 2008, uitgevoerd door Dunck Loyalty Marketing en marktonderzoeksbureau Metrixlab. Veel van de bestaande klanten van Univé en IZZ zouden volgens het onderzoek nu opnieuw een zorgverzekering bij hen afsluiten, zelfs als de premie stijgt.

related partner content for mobile comes here

Bovendien blijken Univé en IZZ op de meeste positieve mond-tot-mondreclame te mogen rekenen. Verzekeraars Menzis en Agis komen minder goed uit de verf. Beide scoren laag op loyaliteit en algemene tevredenheid.

In het algemeen blijkt de loyaliteit van klanten fors lager dan de tevredenheid van klanten. 'Veel bedrijven rekenen zich rijk met tevreden klanten. Maar een tevreden klant is nog geen loyale klant', aldus managing consultant Joost van Vught van Dunck.

Zorgverzekeraars doen de laatste jaren steeds meer om klanten loyaal te maken. Bijvoorbeeld door kortingen op eigen producten of voordeel bij partners, maar ook met extra services en privileges. Toch blijken klanten zich niet of nauwelijks bewust van deze voordelen. De bekendheid ervan varieert tussen 10 en 37 procent. 'Een terrein waar zorgverzekeraars nog veel te winnen hebben', stelt Van Vught.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in