Univé en IZZ hebben meest loyale klanten


Dat blijkt uit de Loyaltymonitor Zorg 2008, uitgevoerd door Dunck Loyalty Marketing en marktonderzoeksbureau Metrixlab. Veel van de bestaande klanten van Univé en IZZ zouden volgens het onderzoek nu opnieuw een zorgverzekering bij hen afsluiten, zelfs als de premie stijgt.
Bovendien blijken Univé en IZZ op de meeste positieve mond-tot-mondreclame te mogen rekenen. Verzekeraars Menzis en Agis komen minder goed uit de verf. Beide scoren laag op loyaliteit en algemene tevredenheid.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn het algemeen blijkt de loyaliteit van klanten fors lager dan de tevredenheid van klanten. 'Veel bedrijven rekenen zich rijk met tevreden klanten. Maar een tevreden klant is nog geen loyale klant', aldus managing consultant Joost van Vught van Dunck.
Zorgverzekeraars doen de laatste jaren steeds meer om klanten loyaal te maken. Bijvoorbeeld door kortingen op eigen producten of voordeel bij partners, maar ook met extra services en privileges. Toch blijken klanten zich niet of nauwelijks bewust van deze voordelen. De bekendheid ervan varieert tussen 10 en 37 procent. 'Een terrein waar zorgverzekeraars nog veel te winnen hebben', stelt Van Vught.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid