Smiths Food Group wordt PepsiCo
PepsiCo is de producent van merken zoals Lay’s, Smiths, Duyvis, Pepsi, 7-Up, Gatorade, Tropicana, Quaker en Cruesli. Het bedrijf wil met de naamswijziging eenduidigheid in de benaming krijgen.
Het bedrijf wil daarnaast als één werkgever naar buiten treden. Met de nieuwe naam verandert het logo en de huisstijl van het bedrijf. Ook de website www.pepsico.nl is in een nieuw jasje gestoken.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaIn de nieuwe vormgeving neemt PepsiCo’s internationale visie ‘Performance with Purpose’ een belangrijke plaats in. Onder deze visie vallen de beloften ‘continue verbetering en vernieuwing van producten, bieden van een gezondere keuze door een grote variëteit in producten, verlagen van de milieudruk, stimuleren en inspireren van de eigen mensen en het bijdragen aan werkgelegenheid in de omgeving.
Smiths Food Group werd al in 1992 onderdeel van de PepsiCo groep. In de loop der jaren zijn de marketing- en verkoopactiviteiten voor alle food-merken van PepsiCo in Nederland samengevoegd onder Smiths Food Group. Vanaf vandaag vallen die dus onder de PepsiCo Nederland paraplu.
In Nederland startte PepsiCo met het produceren van frisdranken in 1946. Smiths Food Group begon eind jaren 50 met de productie van aardappelchips in Nederland en na de toevoeging van Tropicana en Quaker Cruesli werd ook het merk Duyvis in 2006 onderdeel van de PepsiCo groep.
In Nederland zijn er voor PepsiCo 850 mensen werkzaam. Zij werken op vier vestigingen, waaronder drie fabrieken. PepsiCo Nederland is onderdeel van de PepsiCo Groep (PEP, NYSE), dat een jaaromzet heeft van ongeveer 60 miljard dollar.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid