Overslaan en naar de inhoud gaan

Online reclame-omzet stijgt 62 procent

De omzet aan reclame op internet steeg in het derde kwartaal van 2004 met 62 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2003, waardoor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De twee organisaties baseren zich op de omzetcijfers van dertien grote internetuitgevers en online mediabureaus . Dat zijn MSN, Adlink, IP, Netdirect, Adformatie, Funda, Webads, Wanadoo, Veronica, Lycos, ilse media, IDG Communications en Wegener multimedia.
De cijfers geven een groei aan van 62 procent ten opzichte van dezelfde periode het jaar ervoor, maar vallen lager uit dan de omzetcijfers in het eerste en tweede kwartaal van dit jaar (resp. 16 miljoen euro en 15,6 miljoen euro).

related partner content for mobile comes here

Telecom/Ict bedrijven adverteerden het meeste op internet (23,7 procent), gevolgd door Media (17,6), Financiële dienstverlening (16,9), Horeca/toerisme/recreatie (8,6) en Retail (6,7). Adverteerders maakten daarbij het meeste gebruik van banners en skyscrapers (47 procent van de gevallen). De bestedingen aan zoekmachinemarketing kwamen niet verder dan 3 procent, maar dat ligt aan het feit dat de twee grootste partijen in die markt (Google en Overture) geen omzetcijfers verstrekken aan de twee onderzoekende partijen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in