Online reclame-omzet stijgt 62 procent
De twee organisaties baseren zich op de omzetcijfers van dertien grote internetuitgevers en online mediabureaus . Dat zijn MSN, Adlink, IP, Netdirect, Adformatie, Funda, Webads, Wanadoo, Veronica, Lycos, ilse media, IDG Communications en Wegener multimedia.
De cijfers geven een groei aan van 62 procent ten opzichte van dezelfde periode het jaar ervoor, maar vallen lager uit dan de omzetcijfers in het eerste en tweede kwartaal van dit jaar (resp. 16 miljoen euro en 15,6 miljoen euro).
Telecom/Ict bedrijven adverteerden het meeste op internet (23,7 procent), gevolgd door Media (17,6), Financiële dienstverlening (16,9), Horeca/toerisme/recreatie (8,6) en Retail (6,7). Adverteerders maakten daarbij het meeste gebruik van banners en skyscrapers (47 procent van de gevallen). De bestedingen aan zoekmachinemarketing kwamen niet verder dan 3 procent, maar dat ligt aan het feit dat de twee grootste partijen in die markt (Google en Overture) geen omzetcijfers verstrekken aan de twee onderzoekende partijen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid