Overslaan en naar de inhoud gaan

Ongezond blijft het lekkerst

Consumenten proberen wel gezond te eten, maar het aantal obesitasgevallen blijft stijgen. Niet alleen in Westerse landen, maar ook in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

65 procent van de Europeanen en Amerikanen probeerde in 2005-2006 gezonder te eten. Dat houdt in dat ze niet alleen kijken naar de ‘slechte’ ingrediënten, maar ook naar de goede ingrediënten in voedsel. Dus niet alleen op zout en vet letten, maar ook vers voedsel eten (90 procent) en verschillende soorten voedsel (66 procent).

related partner content for mobile comes here

Voedselconsumptie heeft nog steeds voor de meeste mensen een hedonistische inslag. Ze willen wel gezonder eten, maar weigeren genot en plezier hiervoor op te geven. Een oorzaak hiervoor is dat men denkt dat gezond voedsel niet lekker is.Dit geldt vooral als mensen uit eten gaan - dan wordt de behoefte om gezond te eten overboord gegooid. Datamonitor denk dat een van de redenen waarom het obesitasniveau -ondanks de goede wil van mensen- nog steeds stijgende is, is omdat mensen steeds vaker uit eten gaan en het onduidelijk is hoeveel calorieën die maaltijden bevatten.

Een mogelijke oplossing om genot en plezier niet opzij hoeven te zetten, zijn de producten in zogenaamde 100-calorieverpakkingen. Consumenten kunnen dan iets lekkers eten zonder dat ze ongemerkt te veel calorieën binnenkrijgen. Deze formats zijn al populair. Producten die inspelen op de (korte) bevrediging blijven volgens Datamonitor populair omdat de producenten inzien dat het moeilijk is een compromis te vinden tussen en gezondheid en plezier/genieten, en dat daardoor consumeren steeds meer gebaseerd wordt op (korte) momenten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in