Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe campagne laat de aarde tot ons spreken. Luister jij?

Nature Is Speaking doet een oproep aan de mensheid via onder meer Harrison Ford (the Ocean), Kevin Spacey (het Regenwoud) en Julia Roberts…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De nieuwe campagne  van het Amerikaanse  wil de mens laten beseffen dat de aarde niet afhankelijk is van ons mensen, maar dat wij mensen voor ons voortbestaan afhankelijk zijn van de aarde. Hoe meer we praten over hoe wij de aarde kunnen beschermen tegen vervuiling, klimaatverandering, overbevolking of uitputting, hoe harder wij voorbij gaan aan het feit dat de tijd gekomen is dat het juist de mensheid is die tegen zichzelf in bescherming genomen mag worden.

related partner content for mobile comes here

Beroemde acteurs als Harrison Ford, Julia Roberts, Penelope Cruz en Kevin Spacey geven een stem aan respectievelijk de oceaan, moeder aarde, water en het regenwoud. En meer korte films met stemmen van beroemdheden volgen de komende tijd. Elke film draagt een korte boodschap die luid en duidelijk over komt: Nature doesn&;t need people, people need nature.

 

Van &;Think different&;, naar &;feel different en act different&;

Eén van de makers van deze campagne van TBWA Worldwide is die ooit aan de basis van de Commercial van Apple stond. Clow: “De aarde bestaat vele malen langer dan de mensheid. Door de aarde een stem te geven willen wij dat mensen zich gaan realiseren dat onze planeet er altijd zal zijn, met of zonder ons mensen. De keuze om als mens voort te bestaan is aan ons zelf.” Het gaat hem niet om te polariseren, zoals zo vaak gedaan wordt in campagnes die urgentie nastreven, zoals bijvoorbeeld An Inconvenient Truth van Al Gore. Deze keer is het &;all inclusive&;, het vinden van een balans in een serie boodschappen waar ieder mens zich in kan herkennen en bij aan wil haken.

Are you prepared to evolve?

Want zoals Mother Nature zegt: Ik ben jou. En jij bent mij. Wil de mens overleven dan zullen we dit ten diepste moeten beseffen en elkaar beter moeten behandelen. Elkaar werkelijk verstaan en samen nieuwe oplossingen vinden voor de problemen die wij zelf hier op aarde gecreëerd hebben. In harmonie en vanuit compassie. Voor mij is de vraag van deze campagne niet of de consument wil luisteren naar wat de aarde te zeggen heeft. Nee. Juist wij, marketeers, die met onze marketing zo alom aanwezig zijn in het dagelijks leven van mensen, kunnen hier een belangrijke rol in spelen! Ik ben alvast begonnen. Door gehoor te geven aan deze oproep. Door een aanzet te geven tot duurzame verandering van binnenuit en een begin te maken met het ontwikkelen van producten en diensten die écht waarde toevoegen aan het leven van mensen. Zónder daarbij overigens een uitputtingsslag te voeren met de aarde. Want om met de woorden van Julia Roberts als Mother Nature te spreken: Your actions will determine your fate, not mine. I am prepared to evolve. Are you?

Twitter:

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in