Overslaan en naar de inhoud gaan

Maykel Piron (Armada Music): ‘De muziekindustrie wordt steeds meer data driven’

​Hij staat aan het hoofd van een van de topplatenmaatschappijen in dance, Armada Music. Maykel Piron over hoe de platenindustrie weer…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Maykel Piron (op de foto links met Armin van Buuren) is 22 jaar werkzaam in de muziekindustrie, met een voorliefde voor dance. Zijn eigen danceplatenmaatschappij opzetten was altijd al zijn ambitie en zo geschiedde in 2003, samen met Armin van Buuren (die hij al kende) en David Lewis (de boekingsagent van Armin) begon hij Armada Music. Eerst in Den Haag, inmiddels aan de Schinkel in Amsterdam. De rondleiding die hij geeft door het pand illustreert de ambitie: ‘Straks hebben we het hele pand tot onze beschikking.’

Het was altijd al Pirons bedoeling een netwerk te creëren van dancelabels. Inmiddels zijn er meer dan vijftig independent labels samengevoegd onder de vlag van Armada. Het bedrijf omvat verder uit onder meer music publisher Cloud 9 Music, en Phrased Differently in Londen (music publishing and artist development), waarvan Armada voor 50 procent eigenaar is. Daar zijn studio’s waar de hele dag creatieve sessies zijn en onder meer de wereldhit ‘How deep is your love’ van Calvin Harris is ontstaan. 

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in