Overslaan en naar de inhoud gaan

Kia brengt een ode aan vrouwenvoetbal met mini-documentaire

In de film staat de evolutie van het vrouwenvoetbal in Nederland centraal.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Automerk Kia is sponsor van UEFA Women’s EURO 2017 en brengt daarom een ode aan het Nederlandse vrouwenvoetbal. Communicatiebureau Woedend produceerde een mini-documentaire, gepresenteerd door Johnny de Mol.

related partner content for mobile comes here
Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

In de docu staat de evolutie van het vrouwenvoetbal in Nederland centraal. Hettie Olde Loohuis speelde samen met vriendinnen een essentiële rol in het op de kaart zetten van het Nederlandse vrouwenvoetbal.

Geen plek voor vrouwen


'We stuurden een brief naar de KNVB om te vragen of wij ook mee mochten doen met de competitie', vertelt zij in de documentaire. 'De KNVB stuurde ons een nette brief terug waarin ze meldden dat er voor vrouwen geen plek was.'

'We stuurden een brief naar de KNVB om te vragen of wij ook mee mochten doen met de competitie', vertelt zij in de documentaire. 'De KNVB stuurde ons een nette brief terug waarin ze meldden dat er voor vrouwen geen plek was.'

In 1974 kwam er schot in de zaak en inmiddels is vrouwenvoetbal populairder dan ooit. Dit jaar vindt het EK-vrouwenvoetbal voor het eerst plaats in Nederland. Op de eerste speeldag, zondag 16 juli, moet Nederland in Stadion Galgenwaard in Utrecht het meteen al opnemen tegen Noorwegen, de finalist uit 2013.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in