Overslaan en naar de inhoud gaan

Hyundai en Tate Modern sluiten elfjarige sponsorovereenkomst

Autofabrikant en Hyundai en Tate Modern in Londen hebben een sponsorovereenkomst gesloten voor de duur van liefst elf jaar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat heeft het museum – dat jaarlijks bijna vijvenhalf miljoen bezoekers ontvangt - gisteren bekendgemaakt. Volgens Britse media is met het sponsorschip een bedrag van zo’n 5 miljoen pond (ruim 6 miljoen euro) gemoeid.

related partner content for mobile comes here

Tate Modern gaat de inkomsten gebruiken om de jaarlijkse ‘The Hyundai Commission’ te kunnen blijven realiseren:  objecten en installaties die moderne kunstenaars speciaal voor de Turbinehal in het museum maken en waarvoor het museum sinds 2000 kunstenaars uitnodigt. De objecten waarvoor de commission uitnodigt, worden beschouwd als de belangrijkste uitingen van contemporary art. De autofabrikant neemt het sponsorship over van Unilever en gaat volgend jaar in, in het jaar waarin ook de uitbreiding van het museum opent.

Tate en Hyundai vierden de overeenkomst met een grote aankoop Aziatische kunst, die met steun van Hyundai kon worden verworven: negen werken van de Amerikaans/Koreaanse kunstenaar Nam June Paik, die als een van de bedenkers van videokunst wordt beschouwd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in