Overslaan en naar de inhoud gaan

Forrester introduceert de Conversationalist

Iedereen kent te social technographics van Forrester inmiddels wel. Met deze baanbrekende aanpak heeft Forrester zich gevestigd als leading…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Iedereen kent te social technographics van Forrester inmiddels wel. Met deze baanbrekende aanpak heeft Forrester zich gevestigd als leading party binnen het social media onderzoek en consultancyveld. Ook zonder de inmiddels vertrokken Charlene Li en Jeremiah Owyang blijkt Forrester in staat deze positie te behouden met steeds weer interessante onderzoeken en rapporten. Zo kwamen pas geleden ook de Nederlandse statistieken van internetgebruik beschikbaar op de site van The Groundswell. Deze ontwikkelingen zullen zonder meer te maken hebben met het feit dat Josh Bernoff nog wel steeds bij het bedrijf werkzaam is.

related partner content for mobile comes here

Zoals we ook allemaal weten verandert de wereld van social technology en het gebruik daarvan zeer snel. Consumenten omarmen social media en worden steeds actiever. Logischerwijs vinden er dan ook verschuivingen plaats zoals nooit te voren. Deze waren op de Forrester ladder altijd zeer goed zichtbaar. Zo zagen we het aantal inactives steeds verder afnemen de afgelopen kwartalen.

Vanaf vorige week heeft Forrester daarom besloten een nieuw soort internetgebruiker toe te voegen aan de social technographics ‘ladder’, die in moet spelen op de enorme groei van sociale netwerken en Twitter. Om Josh Bernoff’s eigen woorden te gebruiken: ‘In all that time, only one thing has been bugging me: there was no place for Twitter. We fixed that today.’

Deze internetgebruiker is de Conversationalist geworden, en wordt omschreven als de internetter die Twitter gebruikt voor statusupdates OF die andere statusupdate systemen gebruikt, zoals op Facebook en in Nederland Hyves. Iemand wordt echter enkel een Conversationalist als hij/zij tenminste 1 keer per week gebruik maakt van dergelijke technologieën.

In de ladder die ik als illustratie heb toegevoegd is tevens te zien hoe de verhoudingen inmiddels in Noord Amerika liggen qua gebruik. Nog maar 17% is inactive. Natuurlijk liggen de cijfers bij ons heel anders, maar helaas is de tool op Groundswell.com, waarmee je ook cijfer voor Nederland kon berekenen, nog niet aangepast op de nieuwe verdeling. Nog even geduld dus!

Dit artikel is afkomstig van

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in