Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de grootste FMCG reuzen van de wereld

6 gigantische feiten over de grootste multinationale ondernemingen op het gebied van voedingsmiddelen, persoonlijke verzorging en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Amerikaanse “The Illusion of Choice”-chart (afbeelding) maakte onlangs inzichtelijk dat bijna alle producten in onze winkelwagen van slechts een handvol multinationals afkomstig zijn.   Johnson&Johnson, Kellogg&;s, Nestlé, Danone, Kraft/Mondelez, General Mills, Coca Cola, Pepsico, P&G en Unilever zijn tevens (deels) eigenaar of partner van veel andere FMCG-netwerken. 

related partner content for mobile comes here

Tijd voor enkele facts: 

  • Aantal werknemers wereldwijd: Pepsico 274.000, Nestle 333.000, Unilever 177.000, General Mills 41.000 Coca Cola 72.000, Procter & Gamble 127.000, Danone 80.000, Johnson&Johnson 128.000, Kraft/Mondelez 100.000, Kellogg&;s 32.000.
  • Marketingbudgetten wereldwijd: Unilever €6,43 miljard, Coca Cola € 2,95 miljard, 
  • Merkwaarde (in $): Coco Cola 168.7 miljard, Proctor & Gamle 217 miljard,  Nestle 200 miljad, Pepsico 126 miljard, Nestle 239.5 miljard, Johnson& Johnson 277 milard
  • Aantal klanten wereldwijd: Unilever 2 miljard, P&G 4,8 miljard, 
  • Aantal merken per multinational Nestle 8.000 merken, Unilever 400 merken, Proctor & Gamble 300
  • Forbes Most Value brand:   Coca Cola , Kraft , Kellogg&;s ,  Nestle , P&G , Johnson&Johnson

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in