Overslaan en naar de inhoud gaan

Deze magazines hebben het grootste bereik

De NOM Printmonitor 2017-I laat zien dat Libelle de betaalde titel met het grootste bereik is.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De cijfers hebben betrekking op heel 2016. In Nederland lezen ruim 11,4 miljoen mensen één of meer magazines. Gratis verspreide titels als Kampioen en Allerhande hebben met respectievelijk ruim 4,8 en ruim 4,4 het grootste bereik van de magazinetitels.

related partner content for mobile comes here

Bij de betaalde titels blijkt Libelle (Sanoma) bovenaan te staan met een bereik van 1.622.000 mensen.

De titels met een bereik van boven de miljoen zijn:

Libelle (Sanoma) 1.622.000
Donald Duck (Sanoma) 1.396.000
Linda. (Mood for Magazines) 1.193.000
Vrouw (TMG) 1.137.000
Privé (TMG) 1.041.000
Margriet (Sanoma) 1.036.000

Veronica Magazine (Veronica Uitgeverij) zit net onder de miljoen met 985.000

NOM Mediamerken 2017-I
Uit de tegelijk met de NOM Printmonitor gepubliceerde NOM Mediamerken 2017-I komt naar voren dat het digitaal bereik van magazinetitels met 11 procent is toegenomen. Bij de merken met een jonge of mannelijke doelgroep is het aandeel digitaal het hoogst.

De top-5 met het hoogste aandeel digitale lezers:
Beleggers Belangen (50%)
New Scientist (42%)
Radar+ (41%)
Totaal TV (38%)
De Groene Amsterdammer (36%)

Aan de NOM Mediamerken Printmonitor 2017-I deden 17.179 Nederlanders van 13 jaar en ouder mee. Deze steekproef staat voor 14.338.000 Nederlanders van 13 jaar en ouder. Gfk voerde het onderzoek uit.

Beeld: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in