Overslaan en naar de inhoud gaan

Bijna 60 procent ouders is tegen reclame gericht op kinderen voor ongezond eten

39 procent van de ouders denkt dat minder kinderen overgewicht krijgen als dergelijke reclame er niet meer is.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De meerderheid van de ouders wil scherpere regels voor kidsmarketing. Dat is althans de uitkomst van een dat is uitgevoerd in opdracht van de Hartstichting onder duizend ouders.

related partner content for mobile comes here

De meeste ouders (57%) vinden dat kidsmarketing niet mag voor ongezonde voedingsmiddelen. Een deel van deze mensen (35%) verwacht een positief effect op het eetgedrag van kinderen wanneer er geen reclame meer zou zijn voor ongezonde voedingsmiddelen. 39% denkt dat minder kinderen overgewicht zouden krijgen als er geen reclame meer is voor ongezonde voedingsmiddelen gericht op kinderen.

De Hartstichting laat in een persverklaring weten dat ieder kind het recht heeft om op te groeien in een gezonde omgeving: &;Een gezonde omgeving leidt tot gezondere kinderen met een gezond voedingspatroon en een gezond gewicht. Dit betekent op latere leeftijd minder risico op hart- en vaatziekten. Kidsmarketing van ongezonde voedingsmiddelen is een belangrijke factor voor het ontstaan van een ongezond voedingspatroon en overgewicht.&;

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in