Overslaan en naar de inhoud gaan

5e editie van Mobile First event in teken van Native Advertising

[PERSBERICHT] Gistermiddag vond de 5e editie van Mobile First plaats, deze keer volledig in het teken van native advertising.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bram Koster, Community manager Marketingfacts, gaf in zijn presentatie aan dat volgens hem de definitie van native advertising advertising is die niet zo aanvoelt, maar wel herkenbaar is als advertising. Patrick Loppé, Manager Mobile TMG, vervolgde met een aantal feiten en learnings op het gebied van betaalde content. Zo blijkt dat premium content niet afschrikt en betalende abonnees zelfs langer in een app blijven.

Hoe je als uitgever van printmedia de overstap kan maken naar andere media door middel van een goede contentstrategie werd door Carolien Vader, Uitgever David & Goliath / Bladendokter.nl toegelicht. De basis van een goede contentmarketing strategie is volgens Vader de brand identity die bestaat uit archetype, intentie en het grote verhaal. Als de basis staat kan men de focus en doelstellingen verscherpen.

Eigenaar Fast Moving Targets, Erwin Blom, ging verder in op de verschillende audio, video en foto apps die er zijn waarmee je content kan publiceren en delen. De drempels zijn weg, het is nu eenvoudig geworden om content te publiceren. Maarten Boer, eigenaar Buutvrij, gaf in zijn presentatie aan dat native advertising gesponsorde content is, maar dan minder irritant. Native advertising heeft volgens hem een naadloze integratie op medium, context en boodschap. Aan de hand van praktijkvoorbeelden gaf hij een aantal do’s en don’ts.

“Doordat meer mensen native advertising gaan gebruiken dwing je merken om zich authentieker op te stellen. Als merken weer leren mee te gaan in de belevingswereld van de consument komt het helemaal goed.” Concludeert Maarten Boer, Eigenaar Buutvrij

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in