
Bram Koster, Community manager Marketingfacts, gaf in zijn presentatie aan dat volgens hem de definitie van native advertising advertising is die niet zo aanvoelt, maar wel herkenbaar is als advertising. Patrick Loppé, Manager Mobile TMG, vervolgde met een aantal feiten en learnings op het gebied van betaalde content. Zo blijkt dat premium content niet afschrikt en betalende abonnees zelfs langer in een app blijven.
Hoe je als uitgever van printmedia de overstap kan maken naar andere media door middel van een goede contentstrategie werd door Carolien Vader, Uitgever David & Goliath / Bladendokter.nl toegelicht. De basis van een goede contentmarketing strategie is volgens Vader de brand identity die bestaat uit archetype, intentie en het grote verhaal. Als de basis staat kan men de focus en doelstellingen verscherpen.
Vacatures
Specialist Online Marketing
FirdaAllround Communicatieadviseur (28-32 uur)
CTGBContent Creative- RTL Tonight
Banijay Benelux.comEigenaar Fast Moving Targets, Erwin Blom, ging verder in op de verschillende audio, video en foto apps die er zijn waarmee je content kan publiceren en delen. De drempels zijn weg, het is nu eenvoudig geworden om content te publiceren. Maarten Boer, eigenaar Buutvrij, gaf in zijn presentatie aan dat native advertising gesponsorde content is, maar dan minder irritant. Native advertising heeft volgens hem een naadloze integratie op medium, context en boodschap. Aan de hand van praktijkvoorbeelden gaf hij een aantal do’s en don’ts.
“Doordat meer mensen native advertising gaan gebruiken dwing je merken om zich authentieker op te stellen. Als merken weer leren mee te gaan in de belevingswereld van de consument komt het helemaal goed.” Concludeert Maarten Boer, Eigenaar Buutvrij
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee