Volkskrant en NRC hebben het moeilijk
Vooral de PCM bladen hebben het momenteel zwaar te verduren. Er is per direct een personeelsstop ingevoerd en de marketingcampagnes van diverse kranten zijn stopgezet, omdat deze niet het gewenste resultaat opleveren.
De Volkskrant verloor afgelopen jaar 10.000 abonnee's, terwjil het NRC er liefst 11.000 verloor. Het AD tot slot, verloor er 9.500. Alleen Trouw deed het nog aardig (+1.500).
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaOok de advertentie inkomsten stagneren logischerwijs. Volgens PCM stappen adverteerders massaal over naar internet, omdat dit goedkoper is en er meer jongeren aanwezig zijn. De Volkskrant lanceerde om die reden recentelijk haar weblog-functionaliteit. Beter 2 jaar te laat dan nooit, zullen we maar zeggen.
Richten alle adverteerders zich dan op jongeren? Misschien dat het ook wel iets te maken heeft met het feit dat de oplages kelderen...
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid