Overslaan en naar de inhoud gaan

Volkskrant en NRC hebben het moeilijk

Al jaren wordt er gezegd dat kranten zullen verdwijnen. Dat zal nog wel even duren, maar gezien het aantal format-wijzigingen (zowel qua…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vooral de PCM bladen hebben het momenteel . Er is per direct een personeelsstop ingevoerd en de marketingcampagnes van diverse kranten zijn stopgezet, omdat deze niet het gewenste resultaat opleveren.

related partner content for mobile comes here

De Volkskrant verloor afgelopen jaar 10.000 abonnee's, terwjil het NRC er liefst 11.000 verloor. Het AD tot slot, verloor er 9.500. Alleen Trouw deed het nog aardig (+1.500).

Ook de advertentie inkomsten stagneren logischerwijs. Volgens PCM stappen adverteerders massaal over naar internet, omdat dit goedkoper is en er meer jongeren aanwezig zijn. lanceerde om die reden recentelijk haar weblog-functionaliteit. Beter 2 jaar te laat dan nooit, zullen we maar zeggen.

Richten alle adverteerders zich dan op jongeren? Misschien dat het ook wel iets te maken heeft met het feit dat de oplages kelderen...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in