Overslaan en naar de inhoud gaan

Micha Medendorp volgt René Repko op als cmo bij Rituals Cosmetics

Medendorp gaat de internationale uitrol van het merk verder vormgeven.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Per 1 maart is Micha Medendorp gestart als chief marketing officer bij het Nederlandse cosmetica- en retailmerk Rituals. Hij volgt daarmee de a.i. CMO René Repko op, die medio maart de overstap maakte naar discountwarenhuis Action.

related partner content for mobile comes here

Medendorp zat hiervoor onder meer 8 jaar bij Heinz, waar hij het tot directeur marketing Benelux bracht. Daarvoor zat hij ook bij Mars, Accenture en Lost Boys. ‘Het voelt voor mij een beetje als de derde fase in mijn carrière’, zegt Medendorp, ‘retail is nog nieuw voor mij.’

Medendorp hoefde niet lang na te denken om ja te zeggen tegen de uitdagingen. ‘Het is een fantastisch mooi internationaal merk met Nederlandse roots.’ Medendorp is onder meer aangetrokken vanwege zijn internationale ervaring. ‘Vanuit het Nederlandse hoofdkantoor, zit Rituals in de transitie naar een internationaal bedrijf. Dan is het belangrijk om regels op te stellen over wat je wel en niet doet. Er moet een internationaal allignment worden neergezet, zodat iedere marketeer het in één keer snapt.’

Europa blijft volgens Medendorp de komende jaren nog een belangrijk domein voor expansie. ‘We hebben hier nog veel te winnen. In Duitsland hebben we een aardige dekking, maar in een volwassen markt als Groot-Brittannië zijn we nog klein. Dat wil niet zeggen dat we niet over de grenzen van Europa heen kijken, maar Europa blijft voor ons belangrijk.’

Verder ziet Medendorp het als zijn opdracht om het in bestaande markten spannend te houden door vernieuwingen en om nog een slag te maken naar omnichannel-marketing.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in