Overslaan en naar de inhoud gaan

Klant raakt uit zicht

De klant is koning. Teveel merkfabrikanten bewijzen enkel lippendienst aan die aloude stelling. Het management houdt zich liever met andere…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat de klant centraal staat, is voor de meeste merkproducten vanzelfsprekend. Zo vanzelfsprekend dat het nogal eens wordt vergeten. Met als gevolg dat klanten ontevreden zijn over de service en zich storen aan het verschil tussen de merkwaarden die in de advertising worden uitgedragen en de praktijk. Engels onderzoek laat zien dat er een flinke kloof zit tussen de ambities die bedrijven hebben bij het bedienen van hun klanten en de manier waarop die klanten dat ervaren. De redenen zijn zonder veel moeite aan te wijzen. Het senior management heeft het druk met reorganisaties, fusies en kwartaalcijfers. Stuk voor stuk belangrijke zaken, waar de klant echter geen boodschap aan heeft. Maar niet alleen het management lijkt de klant uit het oog te zijn verloren, dat geldt ook voor de medewerkers op de werkvloer. Ondanks de introductie van prijzige CRM-systemen en loyalty-programma´s is de afstand tussen bedrijf en consument aan het groeien. Er is binnen veel bedrijven dringend behoefte aan interne marketing, om zo de merkwaarden beter te verankeren in de eigen organisatie. Pas dan is het zinvol om al die klantvriendelijke boodschappen de wereld in te sturen.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: marketing week<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in